Gărduleţele pentru "reintegrarea şmecherilor" în trafic
Simple şi eficiente gărduleţele postate pe străzile importante ale oraşelor se dovedesc o investiţie mai mult decât utilă.
Articol de Alex Lancuzov, 28 Mai 2010, 09:32
În primul rând se încurajează transportul în comun de suprafaţă prin scurtarea timpului parcurs între staţii. Câştigă şi conducătorii auto disciplinaţi care aşteptau în coloane plecarea de la semafor dar acum nu mai sunt deranjaţi de şoferii care depăşeau pe linia tramvaiului şi apoi încurcau traficul forţând revenirea pe benzile de circulaţie. E drept că virajele şi întoarcerea devin mai dificile dar pe ansamblu fluenţa este asigurată. În plus sunt utile şi pentru maşinile de intervenţie Poliţie, Salvare şi Pompieri (cu toate abuzurile făţişe).
La începutul anului separatorele de sens au fost instalate experimental pe Calea Moşilor spre Colentina, una dintre cele mai aglomerate artere din Capitală. De atunci, Brigada Rutieră a dat mult mai puţine amenzi pentru depăşirea coloanei staţionate la semafor.
Dar cum legea nu este egală pentru toţi întotdeauna se mai găsesc şoferi fără frică de amenzi şi cu mult tupeu care încalcă marcajele şi gărduleţele din plastic moale, conştienţi că maşina nu se poate zgâria.
Astfel de dispozitive s-au montat şi pe şos. Ştefan cel Mare dar aglomeraţia depăşeşte şi orele de vârf pentru că sunt porţiuni decopertate care îi obligă pe şoferi să le ocolească unde este posibil sau să le negocieze cu viteză redusă. O altă problemă la intersecţia cu Barbu Văcărescu ar fi virajul la stânga sursă permanentă a conflictelor de trafic.
Mai mult reabilitarea străzii Tunari trebuia să fie gata prin aprilie conform panoului de informare dar cine vrea să treacă ocoleşte bordurile din beton amplasate la intrarea pe stradă.
Ultima imagine dovedeste ingeniozitatea românilor chiar şi atunci când vorbim despre o simplă semnalizare a unei gropi în asfalt. Un fotoreportaj de Alex Lancuzov.