De la 1 aprilie, managerii de spital riscă sancţiuni
Spitalele care au contract cu casa de asigurări de sănătate sunt obligate să asigure bolnavilor internaţi tratamentul de care au nevoie.
Articol de Adriana Turea, 02 Aprilie 2015, 09:22
De la 1 aprilie, managerii de spital riscă sancţiuni în cazul în care pacienţii reclamă suportarea tratamentului din buzunarul propriu.
Astfel, spitalele care au contract cu casă de asigurări de sănătate sunt obligate să asigure bolnavilor internaţi tratamentul de care au nevoie, fiindu-le interzis să-i mai trimită să-şi cumpere medicamente sau materiale sanitare.
De asemena, pacienţii pot solicita conducerii spitalului returnarea banilor, cu acte doveditoare a plăţii suportate, iar eventualele reclamaţii se pot face prin linia telefonică gratuită 0800 800 950 sau online, pe site-ul oficial al instituţiei.
Sunt câteva din prevederile care se regăsesc în noul contract - cadru din sănătate, care reglementează acordarea asistenţei medicale pentru populaţie.
Discutăm la Apel Matinal pe această temă cu preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Vasile Ciurchea.
Audio: Apel matinal.