Guvernul se bazează pe "responsabilitatea transportatorilor"
Transportatorii rutieri de marfă afiliaţi la Confederaţia Naţională Rutieră protestează pe o perioadă neprecizată, cerând renunţarea la acciza de 7 eurocenţi la carburant.
09 Decembrie 2013, 14:11
Poziţia guvernului faţă de protestele anunţate de transportatori "este una de tristeţe", a precizat la RRA purtătorul de cuvânt al guvernului, Mirel Palada.
"Ceea ce fac dânşii împiedică bunul mers al lucrurilor în ţară, blocând străzi şi activitatea comercială şi de transporturi.
"Noi ne bazăm pe responsabilitatea domnilor din transporturi pentru a asigura bunul mers al lucrurilor în ţară şi pentru a găsi o cale de comunicare", a declarat Mirel Palada în cadrul emisiunii "Probleme la zi" de la Radio România Actualităţi.
Întrebat dacă guvernul este deschis spre un dialog cu transportatorii, Mirela Palada a spus că "au existat deja asemenea discuţii" şi că cei de la Ministerul Transporturilor discută deja cu aceştia.
Potrivit redactorului nostru Alexandru Lancuzov, în această după-amiază mai mulţi reprezentanţi ai transportatorilor de marfă şi persoane au fost invitati la ministerul transporturilor pentru discuţii cu secretarul de stat Nicu Buica.
Consultantul în transporturi Augustin Hagiu, citat de reporterul nostru, a apreciat că "este o jignire adusa breslei" prin chemarea din nou la minister a transportatorilor de persoane şi a taximetriştilor.
Discuţii la Ministerul Transporturilor
Transportatorii vor avea discuţii luni la Ministerul Transporturilor, unde îşi vor expune punctele de vedere, potrivit lui Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România.
"Să nu majoreze accizele la 1 ianuarie şi să se abroge acest ordin cu placuţele pentru echiparea vehiculelor şi de asemenea să se revizuiască imediat prin hotărâre de guvern nivelul amenzilor.
"Sunt propuse acte normative, dezbătute şi agreate, adică proiecte de legi de modificare a acestora de luni de zile, de şase luni de zile. Nimeni nu le bagă în seamă", a declarat Radu Dinescu.
În replică, purtătorul de cuvânt al guvernului, Mirel Palada, spune că majorarea accizei contribuie la atingerea "scopurilor propuse în bugetul de anul viitor".
"Şi avem în vedere suficient de multe scopuri generoase care să fie acoperite de acest buget. Este vorba despre mărirea pensiilor, creşterea unor salarii la profesorii debutanţi.
"De asemenea, oferirea unei burse de 650 de lei neimpozitabilă pentru medicii rezidenţi şi de creşterea salariului minim pe economie şi de asigurarea unui venit minim garantat mai ridicat decât de cel de până acum", a declarat Mirel Palada.
Banii veniţi din creşterea accizei la carburant vor merge "la pensii şi la alţii care sunt în nevoie pentru anul electoral, din păcate", a declarat la RRA , Radu Dinescu.
Audio: Probleme la zi, ediţia din 9 decembrie, realizată de Alexandra Andon.
Protest "la viteză redusă"
Sute de TIR-uri şi autoutilitare au circulat, în coloane, cu viteză foarte redusă în mai multe zone din ţară, în semn de protest faţă de majorarea accizei la combustibili cu 7 eurocenţi, pe care guvernul vrea s-o aplice de la 1 ianuarie.
Potrivit corespondenţilor noştri astfel de manifestări s-au desfăşurat în judeţele Arad, Sălaj, Sibiu, Cluj, Vâlcea şi Bucureşti, creând dificultăţi în trafic. În plus, transportatorii rutieri de mărfuri au oprit, luni, activitatea şi nu au mai trimis maşini în curse, iar autocamioanele care sunt pe trasee s-au retras în parcări.
Planurile de afaceri ale transportatorilor vor fi date peste cap odată cu majorarea accizei la carburanţi cu 7 eurocenţi, a declarat secretarul general al Confederaţiei Naţionale Rutiere, Siegfried Mayer, într-un interviu în exclusivitate la românia-actualităţi.ro.
Transportatorii români sunt "faultaţi" prin decizia guvernului, în timp ce cei străini ar fi avantajaţi pentru că aceştia pot alimenta din ţările mamă, nefiind afectaţi de creşterea accizei la combustibili din România, mai spune Siegfried Mayer.
"Nu putem să înghiţim această mărire de acciză. Asta trebuie să fie o conştientizare din parte guvernului că nu te poţi amesteca în nişte treburi fireşti în timpul jocului.
"Acest lucru se face cu o planificare. Predictibilitate economică se numeşte", a declarat Siegfried Mayer.
El a susţinut că transportatorii nu au cum "să paseze" la consumatorul final majorarea accizei la combustibil "pentru că sunt contracte în desfăşurare".