Siri
IT la inbox
10 Noiembrie 2011, 09:55
Vorbim aici despre cea mai nouă tehnologie din arsenalul Apple: asistentul, sau mai bine zis, asistenta personală, cunoscută sub numele de Siri. Performanţa ei, adică a tehnologiei, e atât de impresionantă încât cei mai mulţi critici au amuţit.
Introdusă odată cu noul telefon iPhone 4S, Siri a fost mai întâi privită cu destul de multă condescendenţă – foarte multă lume era convinsă că va eşua. În definitiv, nu era pentru prima dată când un producător de telefoane folosea un sistem de recunoaştere vocală şi o dădea în bară cu el. Pe internet circulă tot felul de glume absolut reale cu oameni care spun telefonului s-o sune pe mama şi ele sună la cine ştie ce amici. Deci dacă un telefon greşea o comandă atât de simplă, cum ar fi putut să facă faţă unor cerinţe mult mai sofisticate: lui Siri poţi să-i ceri de exemplu să-ţi pună ceasul la opt dimineaţa şi o face. Sau îi trimite din mersul maşinii un sms şefului în care proprietarul telefonului îl anunţă că întârzie. Dar se poate şi contrazice cu utilizatorul.
După ce a trăit deja o lună pe telefoanele oamenilor, s-a cam lăsat o tăcere respectoasă. Siri promite şi se ţină de promisiune. E drept că nimeni nu ştie exact cum funcţionează acest produs care pare scos din cutia cu surprize Science Fiction. Indicii există deja. Un programator a observat că la fiecare comandă Siri se conectează la serverul central Apple. Joia şi vinerea trecută, mai toţi utilizatorii au avut probleme cu Siri – indiciile arată spre o defecţiune centrală. Ideea că Siri operează nu de pe telefon, ci de pe un server mai mare e până la urmă de bun simţ: pentru a simula ceea ce se apropie destul de mult de un soi de inteligenţă artificială e nevoie de o imensă putere de calcul, care o depăşeşte cu mult pe cea a unui procesor de iPhone.