"Se caută cititori celebri"
Plăcerea de a citi poate aduce celebritate.
Articol de Mihaela Helmis, 16 Decembrie 2009, 20:22
Lectura te poate scoate din anonimat, deoarece cărţile îşi transferă farmecul asupra celor care le parcurg, iar plăcerea de a citi poate aduce celebritate.
Fiinţa unui om care citeşte - e în sine mai frumoasă, chiar în lipsa trusei de cosmetice...a coafezei sau a modistei! De ce ? Pentru că bogăţia fiecărei cărţi citite vine spre ceilalţi ca un izvor de lumină prin strălucirea ochilor celui astfel îmbogăţit.
Un sondaj realizat la începutul anului 2009 arăta faptul că, în România, se citeşte, în medie, o carte de om pe an. Rezultatul cercetării trimitea ţara noastră undeva la coada Europei, în vecinătatea unei nelinişti justificate.
Deşi criza economică nu pare să fi afectat vânzarea de carte, interesul românilor pentru practica lecturii este unul înspăimântător de scăzut. Desigur, cauzele care au provocat această depreciere a obiceiului de a citi pot fi intuite cu uşurinţă.
Cu toate acestea, nu poate fi determinat, încă, modul în care conjugarea lor influenţează diferitele tipuri de cititori – fie că este vorba despre cei care abia deprind plăcerea de a citi, fie că este vorba despre cei care citesc numai literatura de specialitate dedicată profesiei lor, fie că este vorba despre cei înclinaţi să refuze cartea în schimbul altor plăceri cotidiene.
Prin campania "Cititori celebri" , grupul de inimoşi şi inspiraţi de la MCCPN , in colaborare cu librarii, edituri, tipografii si informaticieni, dar şi cu figuri notorii ale vieţii culturale actuale mai afirmă că nu şi-au propus să transforme România într-o cetate a cititorilor.
Asemenea transformări nu vor fi posibile, probabil, niciodată, iar dacă numărul celor pasionaţi de lectură va creşte considerabil, atunci acest lucru se poate întâmpla doar în timp şi prin eforturi personale susţinute de politici instituţionale.
Totuşi, dacă vom reuşi, prin această campanie de promovare a lecturii să creştem împreună nivelul lecturii de la „una pe an” la „două pe an”, atunci vom fi reuşit foarte mult.
Suntem convinşi ,alături de iniţiatori, că oamenii , nu doar cei între 14 şi 24 de ani , vor fi mai fermecători, că vor avea mai mult umor şi că vor fi mai vizibili pentru ceilalţi.
Siteul oficial al campaniei este www.cititoricelebri.ro