Reclamații puține la ANPC
Care este cauza?
Articol de Ana Maria Olteanu, 20 Iulie 2012, 11:35
Consumatorii români trebuie să ştie că au dreptul de a solicita compensaţii atunci când pachetul de vacanţă cumpărat nu corespunde cu ceea ce s-a promis la momentul achiziţiei şi deci cu serviciile plătite. De asemenea, orice produs comandat online poate fi returnat în termen de 10 zile. Sunt drepturi cu care consumatorii ar trebui familiarizaţi, susţin specialiştii, pentru că încă se poate vorbi de lipsa de educare şi informare corectă a consumatorilor cu privire la drepturile lor. Sesizările trimise de români la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor arată că prea puţini români depun plângere atunci când întâmpină neplăceri.
Astfel, în primul semestru al anului 2012 au fost trimise la ANPC doar 25 de reclamaţii care vizau nereguli cu transportul aerian şi aproximativ 120 de sesizări cu privire la neconcordanţe între pachetul turistic plătit şi serviciile oferite. Interesant este că din cele 25 de sesizări amintite doar şapte reclamau zboruri anulate. Dacă ne gândim că un avion de pasageri are mult mai multe locuri, întrebarea ridicată de specialişti şi de reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale pentru protecţia consumatorului a fost: 'De ce aşa puţine reclamaţii?' Este una dintre întrebările la care a vrut să afle „ce zice lumea” şi Ana Maria Olteanu: