Noul modul de căutare Facebook
IT la inbox
09 Septembrie 2010, 09:02
Facebook pregăteşte în tăcere o funcţie interesantă: un nou modul de căutare, care ar trebui să îngrijoreze concurenţa de la Google sau Microsoft.
În forma prezentă, utilizatorii de internet, cu cont de facebook sau nu, sunt creaturi ale obişnuinţei: când caută ceva, o fac pe Google, pe Yahoo, sau, de mai curând, pe motorul Bing de la Microsoft. Facebook s-a gândit să schimbe puţin lucrurile.
Până acum, interfaţa lor de căutare întorcea doar rezultate legate de grupurile şi persoanele care au cont sau de aplicaţiie care rulează pe platforma socială. De ceva timp însă, unii au constatat că o asemenea căutare îţi întoarce şi subiecte generale plăcute sau comentate de alţii. Când cauţi de exemplu ştiri despre apariţia unui produs, facebook îţi arată articolele publicate de organizaţiile cu cont pe facebook. La o primă vedere, ierarhia ţine de numărul de comentarii, dar cei care se ocupă îndeaproape de facebook au constatat şi excepţii de la această regulă. Potenţialul pentru o schimbare de mentalitate e imens. De ce să caut pe google sau yahoo sau bing, ca să stau să filtrez eu rezultatele, când facebook îmi filtrează deja aceste rezultate şi mă direcţionează mai aplicat spre ceea ce place prietenilor mei sau comunităţii mele? E ca şi cum aş lansa tuturor prietenilor întrebarea "auziţi, voi ce aţi aflat despre subiectul X?" Tăcerea celor de la facebook se poate explica prin faptul că noul sistem de căutare e încă în teste şi se încearcă optimizarea lui. Până una alta, sistemul nu funcţionează în română: căutând despre remanierea guvernului mi-a apărut un singur articol, deşi multe ziare şi radiouri au publicat articole pe facebook.