Idei de afaceri sortite eșecului, marca Rupert Murdoch
IT la inbox
18 August 2010, 10:40
Cine e Rupert Murdoch? Un mogulul media, ca să cităm clasici în viaţă. Şi ce face el? A ajuns de râsul lumii, pentru că are o idee de afaceri care e sortită eşecului aproape din start. Sau cel puţin aşa se vorbeşte în târg.
În plină criză mass media, în care veniturile din publicitate se prăbuşesc şi toată lumea caută soluţii, Murdoch s-a gândit că ar fi bine să ia bani direct de la oameni, mai bine zis de la cititori. În sine ideea nu e rea, o practică mai mulţi. Dar Murdoch vrea banii tinerilor, cărora în schimb vrea să le ofere un ziar accesibil exclusiv contra cost pe minicomputerul sau tableta, spuneţi-i cum doriţi, iPad. Oferta urmează să fie croită pe ceea ce se crede a fi general valabil pentru tineri: nu citesc decât ştiri scurte, iar acestea ar cam trebui să fie despre celebrităţi. Problema cu care s-ar putea confrunta Murdoch e că tinerii nu mai citesc aproape deloc ziare şi e oricum greu de crezut că cineva, tânăr sau bătrân, ar da bani pe simple ştiri pe care le citeşti gratuit pe sute de alte siteuri. Siteul readwriteweb.com îi aduce aminte cât de poate de ironic magnatului că o altă idee a sa, cotidianul gratuit thelondonpaper, distribuit în metroul londonez a dat faliment, încercând să pună mâna pe acelaşi public tânăr.
Se pare că Murdoch pur şi simplu nu vrea să înveţe din eşecurile sale. La o idee aparent proastă se mai adaugă un ingredient: se pare că metroul londonez e unul dintre locurile din Londra unde trebuie să te cam chinui să găseşti un semnal bun pentru a intra pe internet. Aşa că după ce plătesc ca să intre pe site, cititorii vizaţi vor fi probabil scoşi din reţea la fiecare 2-3 staţii.