Google+ după o lună de la lansare
IT la inbox
03 August 2011, 04:41
Principalul concurent al reţelei de socializare Facebook, mai precis Google+, a împlinit o lună de la momentul lansării. E cam devreme pentru un bilanţ, dar merită să aruncăm o privire asupra unor prime rezultate.
Dintre toate reţelele de socializare, Google+ a avut cel mai bun start – la nici o lună după lansare ajunsese deja la un fabulos număr de 20 de milioane de utilizatori. Reţeta succesului nu a fost însă produsul în sine, ci campania de marketing. Accesul la Google+ s-a făcut la început cu mare greutate şi doar pe bază de invitaţii dintr-un cerc restrâns. Primii care au avut acces au fost bloggerii şi redactorii specializaţi pe tehnologie de la marile siteuri americane. Aceştia au lăudat atât de mult noua reţea, încât cererea enormă a dus la apariţia unor burse de invitaţii, cele mai multe însă false. Bine îndoctrinaţi de reclamă, lumea a dat buzna în reţea.
Prima impresie a fost că produsul pare mai prietenos decât Facebook, unde anumite setări de confidenţialitate sunt bine ascunse. Dar cei care au migrat repede spre Google+ au constatat că nu toţi prietenii i-au urmat şi, ca atare, e cam linişte. Motiv pentru care, în ultimul timp, activitatea a încetinit. Şi e normal, pentru că cei care au conturi şi pe Facebook şi pe Google+ ar trebui să scrie pe ambele. Efortul poate fi automatizat, dar destul de greu. Există într-adevăr multe servicii care oferă posibilitatea de actualizare concomitentă a conturilor pe mai multe reţele prin care poţi actualiza dintr-o singură mişcare conturile de Facebook, Twitter, LinkedIn şi chiar Google Buzz, deşi ultimul e aproape mort. Dar ele nu au cuprins încă Google+ în oferta lor. Abia când o vor face, putem spune că Google+ a intrat în rândul lumii.