Facebook vs. LinkedIn
IT la inbox
13 Octombrie 2011, 14:01
Nu toate platformele sociale din internet sunt gândite pentru timpul liber sau distracţie – în comparaţie cu Facebook, de pildă, LinkedIn a fost conceput pentru viaţa profesională. Şi totuşi, mulţi angajatori preferă să caute candidaţi şi să interacţioneze cu ei tot pe Facebook.
Cine face o comparaţie între Facebook şi LinkedIn nu are cum să observe diferenţele majore din prima privire – pe LinkedIn nu găseşti poze de la ultima petrecere, oamenii discută chestii serioase şi îşi încarcă CVurile pentru a fi găsiţi de recrutori. Şi nu încape îndoială – cine îşi caută un nou manager, nu merge pe Facebook, ci pe LinkedIn, acolo unde e lumea serioasă. Şi totuşi: potrivit unui studiu publicat recent în SUA, mulţi angajatori preferă să facă recrutările pe Facebook, în special atunci când vine vorba de personalul de nivel mediu.
Există o serie întreagă de factori care favorizează Facebook în această competiţie. Primul ar fi că în special cei mai tineri nu-şi secretizează cum trebuie datele, iar un potenţial angajator poate afla destul de multe din urmele pe care le lasă un posibil candidat pe reţeaua de socializare. În plus, în vreme ce LinkedIn are o bază de date de doar 120 de milioane de utilizatori, pe Facebook activează de şapte ori mai mult, aşa că cel puţin teoretic baza de recrutare e mai mare. Un al treilea factor e că pe Facebook totul e gratis, în timp ce pe LinkedIn unele servicii premium costă bani. Iar un al patrulea motiv indicat de angajatori ar fi că LinkedIn e mult mai puţin interesant, aşa că mulţi dintre utilizatorii săi pur şi simplu uită de acest serviciu şi nu îşi mai actualizează CVurile cu lunile. Dar cel mai mult, spun anagajtorii, ar conta că pe Facebook sunt mai liberi să folosească elemente de design sau clipuri video pentru a atrage candidaţii.