Unii redactori New York Times "nu sunt obişnuiţi cu internetul"
Un raport intern al ziarului New York Times arată dificultăţile întâmpinate de prestigioasa redacţie americană în încercarea de a se adapta la era digitală.
Articol de Ionuţ Iamandi, 16 Mai 2014, 12:20
Un raport intern de 96 de pagini a fost transmis conducerii New York Times luna trecută, scrie publicaţia online americană BuzzFeed, care afirmă că a intrat în posesia acestuia.
Raportul a fost întocmit de o echipă de redactori online ai publicaţiei, condusă de reporterul A.G. Sulzberger, fiul preşedintelui companiei care deţine New York Times, Arthur Sulzberger.
BuzzFeed scrie că raportul evidenţiază o imagine sumbră a redacţiei care încearcă cu prea puţin succes să se adapteze la noua eră digitală. --fb1
Săptămâna aceasta, printr-o decizie aparent fără legătură cu raportul, Arthur Sulzberger a decis înlocuirea redactorului şef al publicaţiei Jill Abramson cu adjunctul acesteia Dean Baquet.
BuzzFeed scrie că raportul se concentrează mai ales asupra concurenţei venite din partea noilor platforme online de ştiri, cum ar fi First Look Media, Vox, Huffington Post, Business Insider şi BuzzFeed şi ignoră în mare parte competiţia clasică făcută de ziarele consacrate.
Un purtător de cuvânt al NYT a spus că raportul obţinut de BuzzFeed este o ciornă, şi nu varianta finală prezentată în boardul editorial al ziarului.
Redacţia "New York Times". Sursa: wikipedia.org |
"Înapoierea digitală a NYT s-ar putea adânci"
Raportul avertizează că noile companii media digitale sunt înaintea NYT în privinţa asigurării suportului pentru jurnaliştii online.
"Diferenţa dintre noi şi ei va creşte dacă nu sunt luate măsuri imediate", s-ar arăta în raportul obţinut de BuzzFeed.
Printre dovezile "înapoierii digitale" a NYT, raportul menţionează:
- Concentrarea excesivă de timp şi energie asupra articolelor de primă pagină. Reporterii sunt evaluaţi anual în funcţie de numărul de articole care le-au intrat pe A1.
- Unii redactori rămân nefamiliatizaţi cu mediul online.
- Lipsa unei sistem de etichetare a conţinutului editorial care afectează organizarea bazei de date a articolelor.
- Implicarea modestă a conducerii editoriale în luarea deciziilor tehnologice care să ducă la un conţinut mai accesibil şi mai modern.
- Contul de Twitter al ziarului este gestionat de newsroom; cel de Facebook este gestionat de departamentul de marketing.
- Lipsa planificării de tip promoţional în cazul unor subiecte mari.