Ultimul Renault CAPTUR-at Tce 120
Noul Captur s-a mișcat cu naturalețe în oraș, dar consumul de benzină a sărit de 10,5 l/100 km, ce-i drept, într-o zi ploioasă și aglomerată în București.
Articol de Cătălin Cîrnu, 28 Decembrie 2017, 22:16
Micul Crossover a primit câteva retușuri semnificative la exterior, prin introducerea noilor elementele optice din faruri, o bară nouă sau prin redesenarea grilei frontale a radiatorului care aduce cu fratele mai mare Kadjar. Culoarea mașinii de test a fost Atacama Orange, o combinație de portocaliu, negru și argintiu, una dintre cele două nuanțe originale de vopsea care au captat privirile încă de la lansarea oficială.
Gata de drum, am urcat în noul Captur echipat cu propulsorul de 1,2 litri Tce de 120 Cai Putere, un motor pe benzină pe care mizează și celelate mărci din alianță. Dacia l-a pus pe Duster cu 125 de CP, iar Nissan i-a scăzut puterea la 115 CP, ideea de bază fiind, probabil, ca motoarele să se diferențieze în funcție de companie.
Sunetul motorului este plăcut, iar cutia de viteze automată în 6 trepte cu dublu ambreiaj răspunde prompt comenzilor. La mersul prin oraș, micul SUV se descurcă admirabil, deși suspensiile sunt destul de rigide, iar fiecare trecere peste liniile de tramvai sau gropi se simte în volan și în scaun.
Interiorul a trecut prin câteva schimbări greu detectabile. Tableta tactilă R-Link a rămas neschimbată, dar materialele sunt de o mai bună calitate, scaunele confortabile oferind spațiu suficient chiar și pentru pasagerii înalți. Cotiera acoperă suporturile de pahare, iar deasupra navigației găsești un alt spațiu, mai mic, dar suficient pentru depozitarea unui telefon mobil, căci sistemul de fixare a ochelarilor de soare este poziționat în stânga șoferului, la nivelul capului.
Noul Captur s-a mișcat cu naturalețe în oraș, dar consumul de benzină a sărit de 10,5 l/100 km, ce-i drept, într-o zi ploioasă și aglomerată în București. Mașina se simte perfect pe autostradă la 2000 de turații/minut și viteza de 120 km/h. Câmpul de culoare verde de pe bord mi-a confirmat aceste valențe, deși viteza poate crește amețitor dacă ai puțintică răbdare. De evitat depășirile la limită, întrucât răspunsul la o accelerare puternică vine cu întârziere.
Curiozitatea m-a făcut să-mi arunc ochii și în portbagaj. Volum modest la prima vedere, dar cu bancheta spate rabatată te poți gândi și la ceva cumpărături de dimensiuni mari.
Captur a primit 5 stele la testele EuroNCAP, iar pe tabloul de bord îți apare întotdeauna treapta de viteză în care rulezi ori modelul Eco, în cazul în care te-ai decis să economisești câteva picături de combustibil.
Concluzia de final este că francezii, care oferă 3 variante: Life Evo, Life și Zen, nu au umblat prea mult la noua înfățișare a crossover-ului Captur, cred eu, din simplul motiv că mașina se vinde foarte bine și nu era nevoie de prea multe ajustări.