Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Toyota Rav 4 hybrid reloaded

Noua înfăţişare a popularului model, lansat încă din 1994, seduce de la prima vedere.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 17 Noiembrie 2020, 08:20

Silueta SUV-ului te ademeneşte să te aşezi cat mai repede la volan ca să descoperi senzaţia şofatului în cele două variante: clasică şi electrică. Pentru că Rav 4 Hybrid Dynamic Force s-a dovedit prietenoasă indiferent de modulul ales. Dispune de cea mai recentă tehnologie hibridă a Toyota, care livrează o putere mai mare și o dinamică de conducere mai bună, și are, de asemenea, o capacitate de conducere doar pe bază de energie electrică, fără griji cu privire la autonomie sau necesitatea opririi pentru a reîncărca bateria de la bord.

Echipat cu propulsorul pe benzină de 2.5 litri, în 4 cilindri şi 178 CP, SUV-ul mizează şi pe alte două motoare electrice. Propulsorul clasic, termic are rolul principal de a antrena puntea faţă, fără să fie conectat la cea din spate. Primul motor electric are o putere mai mică (54 CP) şi antrenează doar puntea faţă, fiind un generator la decelerări pentru a converti energia cinetică în energie electrică. Iar cel de-al doilea motor electric, de putere mai mare (120 CP) mişcă doar puntea spate, astfel încât RAV4 Hybrid are un sistem de tracţiune integrală, chiar dacă nu există legătură mecanică între cele două punţi.

De asemenea, maşina este echipată standard cu sistemul de tracțiune integrală electrică inteligent dezvoltat de specialiştii Toyota, iar porbagajul oferă o suprafaţă de 580 litri cu posibilitatea creşterii spaţiului prin rabatarea scaunelor din spate.

Cu o gardă la sol de 19 cm, SUV-ul are dificultăţi pe teren accidentat şi nu mă refer la sistemul 4x4 care îşi face treaba, ci la faptul că punte atinge denivelările. Suspensia oferă un plus de confort, preluand imperfecţiule traseului, inclusiv pe celebrul segment Bucureşti-Fundulea al “autostrăzii soarelui”. Vorbim despre o maşină familială, spaţioasă şi confortabilă, care s-a dovedit sprinţară, avînd nevoie de 8,1 secunde pentru a atinge viteza de 100 km/h, o acceleraţie rezonabilă pentru o maşină din acest segment, viteza maximă estimată de oficialii niponi fiind de 180 de km/h.

Am mai remarcat şi cateva detalii din interiorul SUV-ului, elegant şi cu o notă de rafinament, amintind prea puţin de primul model, unul cazon, dar construit în urmă cu aproape 3 decenii. Tapiţeria şi plasticul sunt de calitate, culorile gamei sunt bine alese, iar consola centrală de 9 inchi îţi oferă tot ceea ce îţi doreşti. De la detalii privind reperele principale ale maşinii pentru un şofat cat mai confortabil şi în deplină siguranţă, pana la un control clar și ușor al funcțiilor de divertisment, informații și conectivitate.

Multe ar mai fi de spus despre Rav 4 Hybrid Dynamic Force, dar nu pot să trec peste consumul de carburant, care în regim mixt, urban/rural, s-a situat la doar 5,7 litri/100 km. O performanţă remarcabilă în segmentul SUV-urilor hibrid, unde Rav 4 încearcă să ţină piept unei concurenţe acerbe formată din modele precum Honda CRV sau Peugeot 5008.

Probă de Drum - MAZDA MX-30
Ştiinţă & Tehnologie 02 Noiembrie 2020, 11:07

Probă de Drum - MAZDA MX-30

Printre cele mai noi modele electrice apărute pe piața de la noi se numără și Mazda MX-30, primul autoturism complet electric...

Probă de Drum - MAZDA MX-30
 Probă de Drum - BMW X5
Ştiinţă & Tehnologie 26 Octombrie 2020, 16:25

Probă de Drum - BMW X5

BMW X5 plug-in hybrid și inteligența artificială

Probă de Drum - BMW X5
Ştiinţă & Tehnologie 13 Octombrie 2020, 15:49

Probă de Drum – Peugeot 2008

După o primă generație de succes, constructorul francez Peugeot propune acum și a doua generație a SUV-ului 2008.

Probă de Drum – Peugeot 2008
Ştiinţă & Tehnologie 25 Septembrie 2020, 19:37

Fabricat în România - Ford Puma

Cel mai puternic automobil de serie din Romania s-a lansat în premieră mondială la uzina Ford din Craiova.

Fabricat în România - Ford Puma
Ştiinţă & Tehnologie 22 Septembrie 2020, 15:38

Probă de Drum - Mazda CX-30 Plus G150

Toți producătorii auto încearcă să facă motorizările mai eficiente, să scadă emisiile de noxe și consumul de carburant, dar...

Probă de Drum - Mazda CX-30 Plus G150
Proba de Drum - Suzuki SX4 S-Cross Hibrid
Ştiinţă & Tehnologie 15 Septembrie 2020, 15:10

Proba de Drum - Suzuki SX4 S-Cross Hibrid

A doua generație Suzuki S-Cross, acum și cu o baterie de 48 de volți se prezintă drept o mașina fiabilă, versatilă și la un...

Proba de Drum - Suzuki SX4 S-Cross Hibrid
România, învingătoare la Campionatul Mondial de Esports
Ştiinţă & Tehnologie 18 Noiembrie 2024, 15:03

România, învingătoare la Campionatul Mondial de Esports

România a cucerit titlul de Campioană Mondială la Counter-Strike,cu prilejul World Esports Championship 2024 din Arabia Saudită

România, învingătoare la Campionatul Mondial de Esports
Probă de Drum cu Skoda Kodiaq
Ştiinţă & Tehnologie 09 Noiembrie 2024, 15:13

Probă de Drum cu Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq și-a câștigat un loc repectabil pe piață printr-o abordare fără prea multe fițe, dar cu toate cele necesare....

Probă de Drum cu Skoda Kodiaq