Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Test decapotabil cu Mazda MX-5

Decapotabila japonezilor de la Mazda supranumită şi Miata a ajuns la cea de-a patra generaţie şi poartă indicativul de MX-5, fiind o opţiune ideală pentru o plimbare în doi.

Foto: Bogdan Predescu

Articol de Bogdan Predescu, 28 Mai 2017, 11:35

La prima întâlnire cu micuţul bolid de la Mazda am fost impresionat de forma aerodinamică a maşinii, mult accentuată spre latura sportivă mai ales când acoperişul este dat la o parte. Am avut la dispoziţie pentru câteva zile versiunea MX-5 G160 Revolution a decapotabilei propusă de constructorul japonez. Trebuie spus chiar de la început că vorbim despre o maşină pentru două persoane, cu un spaţiu personal restrâns la maxim şi cu un spaţiu de depozitare aproape inexistent. Atuurile maşinii nu vin însă din lejeritatea de care te bucuri la interior ci din senzaţiile pe care le trăieşti atunci când dai frâu liber plăcerii de a conduce.

Caroseria este foarte ușoară tocmai pentru a te bucura din plin de condusul în aer liber, asta pentru că acoperișul hard-top retractabil vine cu un design interesant şi cu finisaje care poartă semnătura conceptului KODO - Sufletul mișcării. Cu o schemă de culori în două tonuri opțională, acoperișul modern al micuţului bolid poate fi deschis din mers (la viteze de până la 10 km/h). Este indicat însă să opriţi pentru a executa manevra care durează doar 13 secunde până ce veţi simţi din plin aerul proaspăt – în fond esența unei mașini sport decapotabile.

Caracteristicile tehnice ale maşinii testate impresionează prin motorul Skyactiv G de 2 litrii cu 160 de cai putere şi cu un cuplu maxim de 200 Nm la 4.600 de rpm. Puterea merge către puntea din spate printr-o transmisie manuală cu şase trepte care propune un schimbător foarte scurt care permite însă schimbări rapide. Totuşi trecerea la viteze mai mari se face destul de lin fără o explozie de putere, iar consumul te duce la valori destul de mari însă corecte pentru capacitatea motorului.

Poziţia la volan este foarte confortabilă în scaunele sport de la Recaro, cu o susţinere laterală excelentă, însă cu volanul destul de aproape de şofer deoarece nu este reglabil şi pe adâncime (doar pe înălţime). In funcţie de dimensiunile şoferului poziţia poate să te avantajeze sau să te deranjeze în anumite zone de discomfort, însă totul trece în plan secund odată ce ai decapotat maşina şi ai pornit la drum.

Dotările specific echipării Revolution mi-au oferit şansa întâlnirii cu sistemul audio BOSE cu 9 boxe dintre care 4 boxe față, un subwoofer amplasat central jos și câte 2 boxe în fiecare tetieră, sistem destul de util atunci când mergi cu maşina decapotată, însă destul de stresant când îţi sună telefonul în ceafă. Pe lista de opţionale avem mai multe elemente inovative de tehnologie i-Activesense, precum monitorizarea punctului mort, avertizarea la depăşirea involuntară a benzii de circulaţie şi faza lungă automată.

Şi ajungem şi la total, pentru modelul testat preţul ajunge la peste 26.000 de euro, nici foarte scump dar nici ieftin pentru o maşină de distracţie, fără vreo utilitate cotidiană şi cu o concurenţă foarte variată de la măricelul Opel Cascada la adversarii direcţi BMW Z4 sau Audi TT Roadster.

 Raliul Tour Amical 2017 se termină la Bucureşti
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2017, 20:18

Raliul Tour Amical 2017 se termină la Bucureşti

La acest sfârşit de săptămână, peste 250 de mașini clasice din cadrul raliului Tour Amical 2017 vor fi admirate la noi în...

Raliul Tour Amical 2017 se termină la Bucureşti
Ştiinţă & Tehnologie 08 Mai 2017, 19:18

Noul Suzuki Swift a fost lansat oficial şi în România

Micuţul Swift de la Suzuki se luptă pentru supremaţie cu alte modele de mici dimensiuni precum Hyundai i20, Ford Fiesta sau...

Noul Suzuki Swift a fost lansat oficial şi în România
DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Ştiinţă & Tehnologie 22 Aprilie 2025, 09:54

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online

Conform DNSC, securitatea reală nu depinde doar de o parola puternică, ci de o combinaţie de practici inteligente şi...

DNSC: Parolele lungi nu garantează siguranţa online
Premieră în UE: Autorizarea unui medicament pentru Alzheimer precoce
Ştiinţă & Tehnologie 17 Aprilie 2025, 13:16

Premieră în UE: Autorizarea unui medicament pentru Alzheimer precoce

Este un medicament pentru deficienţe cognitive uşoare, în stadiile incipiente ale bolii Alzheimer, dar tratamentul se face în...

Premieră în UE: Autorizarea unui medicament pentru Alzheimer precoce
Şase femei au zburat până la marginea spațiului
Ştiinţă & Tehnologie 14 Aprilie 2025, 19:31

Şase femei au zburat până la marginea spațiului

Vehiculul Blue Origin este complet automatizat, deci nu a existat un pilot la bord.

Şase femei au zburat până la marginea spațiului
Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 14 Aprilie 2025, 10:14

Probă de Drum – Opel Grandland MHEV

Noua generație a SUV-ului Grandland propusă de constructorul german Opel, este construită pe platforma nouă preluată din...

Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2025, 11:54

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric

Deși turbulențele continuă pe piața automobilelor electrificate, unde Tesla a înregistrat scăderi semnificative, grupul...

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric
Summit-ul Inovației Digitale
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 14:45

Summit-ul Inovației Digitale

Patru zile de conferințe, forumuri și planuri ambițioase pentru transformarea digitală a României.

Summit-ul Inovației Digitale