Şase milioane de parole LinkedIn "au fost furate"
Un grup de hackeri afirmă că a obţinut peste şase milioane de parole ale unor utilizatori ai reţelei de socializare LinkedIn. Reprezentanţii companiei admit că parolele mai multor utilizatori au fost compromise.
Articol de Beatrice Brăileanu, 07 Iunie 2012, 11:09
Reţeaua de socializare LinkedIn a declarat că unele dintre parolele membrilor săi "au fost compromise", după ce mai mult de şase milioane de parole au fost sustrase şi postate pe internet de un grup de hackeri.
Grupul a postat parolele pe un site din Rusia şi a cerut ajutorul comunităţii de hackeri în decriptarea fişierului, afirmă BBC.
LinkedIn a declarat că majoritatea parolelor furate nu ar mai fi valabile şi a anunţat că va trimite membrilor un e-mail cu instrucţiuni despre cum să reseteze parolele.
Utilizatorii vor primi ulterior şi un al doilea e-mail cu mai multe detalii despre motivul pentru care schimbarea parolei era necesară.
Incidentul a venit la scurt timp după ce compania LinkedIn s-a văzut nevoită să actualizeze aplicaţia de mobil, pentru că cercetătorii în domeniul securităţii informatice au descoperit un defect de confidenţialitate.
Aplicaţia trimitea date calendaristice necriptate către serverele LinkedIn, fără cunoştinţa utilizatorilor.
Informaţiile includeau adesea date cum ar fi numere de telefon şi parole pentru conferinţe telefonice.
În răspuns, reprezentanţii LinkedIn au declarat că aplicaţia de mobil "nu va mai trimite către servere date din calendarele personale".
Într-o declaraţie postată pe blogul companiei, responsabilul de aplicaţie mobilă LinkedIn Joff Redfern a declarat că va fi adăugat un link explicativ la aplicaţie astfel încât utilizatorii să aibă o imagine mai clară despre modul în care informaţiile lor sunt utilizate şi transmise.
Principalele reţele de socializare, în date comparative
Comparaţie a reţelelor de socializare, 2012. Sursa: www.go-gulf.com
Linkedln, o reţea socială orientată spre mediul de afaceri
LinkedIn este o reţea de socializare orientată spre mediul de afaceri care permite stabilirea de legături profesionale, obţinerea de recomandări şi chiar găsirea unui loc de muncă.
De asemenea, serveşte ca un mediu care le pune la dispoziţie atât angajatorilor, cât şi celor care caută un job, posibilitatea de a afla informaţiile profesionale, unul despre altul.
LinkedIn a început să funcţioneze în 2003 şi obţine venituri din publicitate şi servicii premium.
Reţeaua socială are peste 150 milioane de utilizatori în peste 200 de ţări ale lumii, ocupând locul patru la nivel mondial ca număr de utilizatori, după Facebook, Twitter şi Google Plus.
Chiar dacă cifrele sale nu sunt comparabile cu cele ale Facebook sau Twitter, aceasta vine cu un avantaj competitiv unic: este folosită cu preponderenţă ca un instrument de recrutare şi de angajare.