Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Volkswagen Tiguan

Noul Volkswagen Tiguan este produsul uneia dintre cele mai simple rețete de SUV-uri. Arată bine, fără să fie ostentativ, este spațios, fără să pară foarte mare și oferă destulă putere, fără să fie lacom.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 19 August 2024, 09:56

Varianta testată, un hybrid avansat cu un motor electric combinat cu un motor pe benzină de 1.5 litri pentru o putere totală de 270 CP asigură un consum redus de carburant pentru care orice diesel ar fi invidios. Mai exact 5 litri la suta de kilometri în regim de viteză maximă legală pentru drumuri naționale. Ceea ce se traduce într-o autonomie mare de aproape 1000 km cu un plin de benzină. Iar cu o baterie încărcată la priză la maximum se poate rula electric puțin peste 100 km.

Designul interior este complet nou, cu un ecran central tactil masiv care îl distinge de rivali ca Nissan Qashqai, Ford Kuga, Honda CR-V, Skoda Kodiaq sau Kia Sportage și îl apropie de alternative premium ca Audi Q3, BMW X1 sau Volvo XC40. Dar acolo unde Volkswagen Tiguan are un avantaj față de toate aceste mașini este portbagajul său imens de 652 de litri în care încap o mulțime de lucruri. Există numeroase reglaje în scaune și la volan, așa că găsirea unei poziții confortabile de conducere nu ar trebui să fie o problemă pentru șoferii de toate formele și dimensiunile. Scaunele din spate pot fi și ele înclinate și chiar încălzite, iar pasagerii din spate au acces la o cotieră centrală inteligentă. În habitaclu găsim și butoane de comandă rapidă configurabile în partea de sus și de jos a afișajului, cu ecranul de pornire central mare care arată navigarea prin satelit, muzică și alte informații importante.

Sistemul de infotainment seamănă cu cel de pe un smartphone și e ușor să te obișnuiești să ai mai multe ecrane de pornire, reglaje, comenzi rapide și widget-uri configurabile. Are o grafică luminoasă și clară și răspunde rapid la comenzi, spre deosebire de glisoarele tactile pentru controlul climatizării. Poate că ar fi fost mai bun un panou de comenzi fizice mai simplu, mai ușor de navigat și, probabil, mai sigur de utilizat în mișcare. E bine totuși că avem butoane adecvate pe volan, spre deosebire de generația anterioară care avea aici comenzi sensibile la atingere. Deasemenea, avem un excelent afișaj digital pentru instrumente, care este inclus ca standard și mai mare decât cel de pe vechiul Tiguan. Găsim și alte bunătăți cum ar fi parbrizul laminat și încălzit, cu reflecția radiațiilor infraroșii și izolare fonica, precum și duze încălzite automat la instalația de spălare a parbrizului.

Exteriorul nu a avut parte de o revizuire atât de amplă ca interiorul, dar farurile elegante cu LED au fost încastrate într-un panou negru pe toată lățimea mașinii ceea ce îi conferă un aspect nou și proaspăt. La volan, Tiguan este silențios, confortabil și rafinat, perfect pentru a conduce atât prin oraș cât și pe autostradă. Direcția ușoară și suspensia moale nu o face să fie cea mai interesantă mașină pe un drum sinuos, chiar dacă alegi modul sportiv de conducere. Dar te ajută la manevre strânse în spații înguste atunci când e necesar, astfel încât aproape că uiți că te afli într-un SUV mare. La viteze mari, izolarea fonică superioară te separă în mod impresionant de lumea de afară, chiar și în condiții de vreme rea cu vânt puternic și ploaie torențială. Iar deplasarea este securizată de toate sistemele de siguranță activă de ultimă generație înstalate pe noul Volkswagen Tiguan. Este adevărat că modelul testat este mai scump, dar tehnologia hibridă asigură costuri de funcționare mai scăzute. Iar autonomia electrică acoperă confortabil kilometrajul săptămânal al familiei cu o singură încărcare și lasă în seama motorului pe benzină călătoriile mai lungi sau evadările de weekend.

Etichete : auto test drive vw tiguan suv
Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Ştiinţă & Tehnologie 17 Februarie 2025, 20:47

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa

Primul gând te duce la orele de chimie, dar modelul companiei chineze este 02, al doilea după apariția hibridului lansat anul...

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Ştiinţă & Tehnologie 08 Februarie 2025, 10:34

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei

Parisul va găzdui numeroase evenimente menite să consolideze acțiunea internațională pentru dezvoltarea inteligenței...

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Ştiinţă & Tehnologie 03 Februarie 2025, 18:49

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media

Au venit în Parlament reprezentanţii instituțiilor care se ocupă de digitalizare, securitate cibernetică și activitate online.

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Auto. Geely Coolray, forme și culori
Ştiinţă & Tehnologie 02 Februarie 2025, 11:37

Auto. Geely Coolray, forme și culori

În așteptarea apariției primelor Dacia Bigster pe șosele din țară și din Europa, fanii din lumea auto au rămas surprinși de...

Auto. Geely Coolray, forme și culori
Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Ştiinţă & Tehnologie 30 Ianuarie 2025, 09:57

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute

Apel matinal - Invitat Silviu Stahie, specialist în securitate informatică, Bitdefender.

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ
Ştiinţă & Tehnologie 25 Ianuarie 2025, 12:19

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ

România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la ultilizarea spaţiului virtual pentru cursuri online.

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ
UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Ştiinţă & Tehnologie 15 Ianuarie 2025, 20:12

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială

120 de state de la nivel mondial vor avea un acces limitat la cipurile americane şi doar 18 sunt considerate sigure pentru...

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Provocările Inteligenței Artificiale
Ştiinţă & Tehnologie 04 Ianuarie 2025, 13:46

Provocările Inteligenței Artificiale

Pe lângă pericolul de rebeliune digitală, există și riscul de a amplifica fenomene precum dezinformarea sau cenzura.

Provocările Inteligenței Artificiale