Probă de Drum - Volkswagen ID.5
SUV-ul electric Volkswagen ID.5 este cel de-al patrulea membru al familiei electrice ID
Articol de Dan Creța, 29 Iulie 2022, 15:32
SUV-ul electric Volkswagen ID.5 este cel de-al patrulea membru al familiei electrice ID și este în esență o versiune coupe a lui ID.4 de care diferă prin designul plafonului și a părții din spate, dar și prin câteva detalii în habitaclu.
Pentru varianta Pro Performance a mașinii testate, nemții anunță o autonomie de circa 510 km. În realitate, am reușit să parcurg doar 430 km cu un plin de energie, pe un traseu combinat, în condiții de rulare normale și o vreme plăcută de vară. Am plecat din București pe A1 spre Pitești, apoi pe DN7C până la Bâlea Lac pe Transfăgărășan. Am oprit doar în Curtea de Argeș timp de 30 de minute pentru încărcarea bateriei la o stație de 50 kw pe care am utilizat-o și la întoarcere. Trebuie spus că o parte din energia folosită la urcarea pe Transfăgărășan a fost recâștigată ca prin minune pe porțiunile de coborâre datorită funcţiei de recuperare a energiei cinetice dezvoltate de frânare.
ID.5 e silențios, se așază minunat pe drum, stă bine în viraje și pentru un elan bun în depășiri răspunde instantaneu la apăsarea pedalei de accelerație. Motorul de 204 CP oferă un cuplu de 310 Nm, însă greutatea de 2 tone a mașinii nu îi dă voie să sprinteze foarte puternic. Din păcate, ID.5 nu dispune de tracțiune integrală, roțile motrice sunt cele din spate, iar viteza maximă e limitată electronic la 160 km/oră. Oricum, la o viteză mai mare de 120 km/oră consumul crește mult, iar autonomia scade văzând cu ochii. Dar, dacă nu te grăbești și conduci calm și economic, bateria te poate ține mult și bine. VW ID.5 este unul dintre cele mai atractive SUV-uri de pe piață, este spațios și confortabil, cu numeroase tehnologii moderne și sisteme de asistență pentru o deplasare sigură și relaxantă în orice condiții de drum și de vreme, ceea ce îl recomandă și pentru familiile care și-ar dori să plece în călătorii mai lungi cu multe bagaje la bord.
În primele clipe, e posibil ca șoferii mai conservatori să resimtă lipsa butoanelor fizice și să aibă impresia că sistemul media și comenzile exclusiv digitale sunt mai complicat de operat. Parcă nu e totul suficient de familiar și intuitiv. Dar nemulțumirea unuia poate fi plăcerea altuia. De exemplu, când cobori de la volan, mașina se oprește total, și motorul și muzica, un luxru OK în principiu, dar nu e convenabil atunci când vrei să te dai jos doar pentru un minut ca să iei ceva din portbagaj sau să deschizi o poartă ori un garaj. Segmentul în care se încadrează ID.5 devine tot mai aglomerat, iar concurența cea mai acerbă o întâmpină chiar în familia Volkswagen de la fratele ID.4 sau verișoara Skoda Enyak și unchiul Audi Q4 e-tron. Printre rivalii electrici se mai află și BMW iX3, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 sau Volvo XC40 Recharge.
După ce te împrietenești cu el, ID.5 se conduce simplu, iar în habitaclul bine izolat de zgomotul exterior ai ocazia să constați câte bunătăți vin la pachet standard: plafon panoramic, faruri LED matrix, haion electric, climatizare pe 3 zone și scaune reglabile electric. În plus, din scaunul îmbrăcat în piele întoarsă realizată din pet-uri reciclabile, te simți mai implicat în protejarea mediului știind că Grupul Volkswagen a investit mult în sustenabilitate, iar modelele sale electrice sunt produse în fabrici alimentate cu energie regenerabilă.