Probă de drum - Toyota Land Cruiser
Cand vine vorba sa alegi o masina pe care sa te bazezi oricand, te gandesti la una confortabila si robusta cu care sa poti depasi cele mai dificile obstacole de pe drum.
Articol de Dan Creța, 20 Octombrie 2018, 17:17
De 65 de ani incoace, Land Cruiser e numele de legenda al unei masini in stare de aproape orice. Daca dam deoparte imaginea luxoasa, gasim un vehicul de aventura care poate merge acolo unde alte SUV-uri doar viseaza sa mearga si care suporta un tratament mai dur decat ne putem imagina. Elementul cheie al potentialului sau off-road inegalabil este adoptarea unei solutii de constructie cu caroseria montata pe sasiu, cu durabilitate superioara si rezistenta la deformare, unica in segment. In acelasi timp, suspensia independenta si articulatiile generoase permite trecerea peste bolovani si busteni, oferind o experienta de neuitat pe teren accidentat. Sistemul 4×4 este clasic, putandu-se bloca diferentialele spate si central sau cupla reductorul, iar sistemul de selectare multi-teren care dispune de patru programe iti recomanda ce tip de transmisie sa utilizezi.
La condus pe sosea, bestia de 5 metri si 2 tone si jumatate este destul de agila pentru masa ei, insa garda la sol de 22 cm este responsabila uneori de aparitia unui mic ruliu. Sub capotă, japonezii au optat pentru aceeași motorizare de 2.8 litri turbodiesel. Propulsorul cu 4 cilindri ofera 177 de cai putere si un cuplu-forta de 450 Nm cand este imperecheat cu o cutie automată cu 6 trepte. Indiferent de transmisia aleasa, Toyota Land Cruiser promite un consum mediu mixt de 7.4 litri, desi in testul real, a inghitit peste 8 litri de motorina la suta de km. Motorul pare subdimensionat pentru un asemenea colos, totusi, in mod surprinzator trage foarte bine, este rafinat si silentios, si, mai economic decat agregatele de pe rivalii traditionali: Mitsubishi Pajero, Land Rover Discovery, Jeep Grand Cherokee sau Hyundai Grand Santa Fe.
Ca sa va faceti o idee despre confortul de la bord imaginati-va ca va lafaiti in niste fotolii ventilate sub care se afla un sistem de suspensie cinetic modulat electronic. SUV-ul imens este, logic, si foarte spatios si modulabil, al treilea rand de scaune actionat electric are un mod inteligent de pliere in podea, insa portbagajul devine mult mai mic cu toate cele sapte locuri montate. Pe de alta parte, daca rabatezi toate scaunele din spate, capacitatea portbagajului ajunge la 2500 de litri si practic te poti muta in masina daca ramai fara casa. Plansa de bord e bine organizata, cu toate ca butoanele pentru sistemele off-road sunt plasate cam jos.
In echiparea standard intra si cel mai nou pachet de siguranta Toyota Safety Sense care contine tehnologii ca sistemul de pre-coliziune, de detectare a pietonilor, de avertizare pentru trafic intens, de monitorizare a unghiurilor moarte, iar controlul adaptiv al vitezei, faza lunga automata si sistemul de avertizare la parasirea benzii de mers reduc considerabil stresul asociat cu drumurile lungi. In echiparea de top Luxury, masinii nu ii lipseste absolut nimic, fiind mai bine dotata standard decat concurenta la un pret corect.
Cu reputatia nestirbita, cu o stilizare exterioară mai modernă, noul Toyota Land Cruiser ramane unul dintre cele mai capabile vehicule de pe planeta, pregatit pentru orice ii asterne drumul in fata!