Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Toyota Hilux

Cei de la Toyota continua sa afiseze un traditionalism de inegalat la capitolul camionete chiar si cu ultima versiune Hilux.

Foto: Dan Creta

Articol de Dan Creța, 15 Decembrie 2018, 16:36

De 50 de ani, Toyota Hilux este o adevarata legenda gratie soliditatii sale nestirbite si notorietatii castigate in calatoria sa prin toata lumea. A participat la curse in deserturi, a cucerit vulcani, a explorat bazinul Amazonului si a ajuns la Polul Nord, iar in 2016, un Hilux special pregatit a urcat pe podium in Raliul Dakar.

Cea mai cautata camioneta de pe planeta, vanduta in peste 140 de tari, domina regiuni intinse din America de Sud, Africa si Orientul Mijlociu si ramane cel mai popular vehicul din Australia. Iar asta cu toate ca are o multime de rivali peste tot, dintre care in Romania se remarca Ford Ranger, Nissan Navara, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max, VW Amarok sau Mercedes X-Class, cea mai noua aparitie in segmentul pickup-urilor.

Primul contact cu noul Hilux mi-a produs o impresie ciudata, putin inconfortabila, poate pentru ca am fost nevoit sa fac niste manevre complicate in spatiile restranse din parcarea aglomerata de la Toyota Romania. Pentru sanatatea emotionala a persoanei de la volan, nu recomand un vehicul lung de 5 metri si jumatate prin traficul bucurestean. De fapt, circulatia prin Capitala noastra nu e indicata pentru nimeni. De aceea, m-am grabit sa ies din oras si, imediat cum am facut-o, m-am putut relaxa in cabina dubla de inalta calitate si m-am bucurat de o senzatie aproape coplesitoare de confort, robustete si stabilitate. Habitaclul e spatios cu vizibilitate buna, foarte mult loc au si pasagerii din spate iar bordul asemanator cu cel de la Corolla incorporeaza un display aratos si un sistem usor de accesat, buton de selectare electronica a tractiunii integrale, porturi USB si tapiterie din piele pe modelul testat in versiunea de top Invincible.

Garda mare la sol, sistemul 4×4 clasic, cu reductor, motorul diesel de 2,4 litri si 150CP care trage excelent si suspensia care lucreaza bine ma fac sa cred ca masina poate raspunde multor provocari. In plus, chiar si cu bena incarcata, poti obtine un consum scazut daca nu folosesti modul Power si esti atent cu pedala de acceleratie. Deviza: “munceste din greu si joaca-te la putere maxima” pare perfect realizabila cu noul Hilux dotat cu mai multe echipamente de lucru si de agrement, un cuplu mai mare si rapoarte de transmisie imbunatatite, toate combinate cu un sasiu ranforsat si un cadru crescut care asigura o capacitate de incarcare a benei de o tona si tractarea unei remorci de pana la 3,2 tone. La exterior, designul nu e unul deosebit, masina pare ca vrea sa treaca usor neobservata, dar poate fi modificata printr-o multitudine de configuratii disponibile si unele cat se poate de utile.

Practic, te uiti la acest pickup si vezi un vehicul de travaliu construit pentru un scop precis, fara fite si fara pretentii. In concluzie, fara sa exceleze la capitolul rafinament la fel ca alte modele Toyota, noul Hilux se poate dovedi in schimb un partener de drum de nadejde.

 Probă de drum - Toyota Land Cruiser
Ştiinţă & Tehnologie 20 Octombrie 2018, 17:17

Probă de drum - Toyota Land Cruiser

Cand vine vorba sa alegi o masina pe care sa te bazezi oricand, te gandesti la una confortabila si robusta cu care sa poti...

Probă de drum - Toyota Land Cruiser
UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Ştiinţă & Tehnologie 15 Ianuarie 2025, 20:12

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială

120 de state de la nivel mondial vor avea un acces limitat la cipurile americane şi doar 18 sunt considerate sigure pentru...

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Provocările Inteligenței Artificiale
Ştiinţă & Tehnologie 04 Ianuarie 2025, 13:46

Provocările Inteligenței Artificiale

Pe lângă pericolul de rebeliune digitală, există și riscul de a amplifica fenomene precum dezinformarea sau cenzura.

Provocările Inteligenței Artificiale
DNSC îndeamnă la precauție
Ştiinţă & Tehnologie 03 Ianuarie 2025, 08:32

DNSC îndeamnă la precauție

Capcanele online sunt mai frecvente decât s-ar putea crede.

DNSC îndeamnă la precauție
Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare
Ştiinţă & Tehnologie 29 Decembrie 2024, 16:27

Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare

Excepţie fac laptopurile, pentru care termenul de aplicare este anul 2026.

Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare
Probă de Drum - Geely Coolray
Ştiinţă & Tehnologie 24 Decembrie 2024, 14:29

Probă de Drum - Geely Coolray

Auzisem de chinezăriile care invadaseră piaţa europeană. Aşa că nu m-am mirat să descopăr că Geely Coolray s-a numărat...

Probă de Drum - Geely Coolray
Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 21 Decembrie 2024, 13:58

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid

În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează...

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Probă de Drum – Citroen C3
Ştiinţă & Tehnologie 16 Decembrie 2024, 10:10

Probă de Drum – Citroen C3

Constructorul francez Citroën a reînnoit în acest an un best-seller pe piața europeană, vândut în peste 1,5 milioane de...

Probă de Drum – Citroen C3