Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Toyota Hilux

Cei de la Toyota continua sa afiseze un traditionalism de inegalat la capitolul camionete chiar si cu ultima versiune Hilux.

Foto: Dan Creta

Articol de Dan Creța, 15 Decembrie 2018, 16:36

De 50 de ani, Toyota Hilux este o adevarata legenda gratie soliditatii sale nestirbite si notorietatii castigate in calatoria sa prin toata lumea. A participat la curse in deserturi, a cucerit vulcani, a explorat bazinul Amazonului si a ajuns la Polul Nord, iar in 2016, un Hilux special pregatit a urcat pe podium in Raliul Dakar.

Cea mai cautata camioneta de pe planeta, vanduta in peste 140 de tari, domina regiuni intinse din America de Sud, Africa si Orientul Mijlociu si ramane cel mai popular vehicul din Australia. Iar asta cu toate ca are o multime de rivali peste tot, dintre care in Romania se remarca Ford Ranger, Nissan Navara, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max, VW Amarok sau Mercedes X-Class, cea mai noua aparitie in segmentul pickup-urilor.

Primul contact cu noul Hilux mi-a produs o impresie ciudata, putin inconfortabila, poate pentru ca am fost nevoit sa fac niste manevre complicate in spatiile restranse din parcarea aglomerata de la Toyota Romania. Pentru sanatatea emotionala a persoanei de la volan, nu recomand un vehicul lung de 5 metri si jumatate prin traficul bucurestean. De fapt, circulatia prin Capitala noastra nu e indicata pentru nimeni. De aceea, m-am grabit sa ies din oras si, imediat cum am facut-o, m-am putut relaxa in cabina dubla de inalta calitate si m-am bucurat de o senzatie aproape coplesitoare de confort, robustete si stabilitate. Habitaclul e spatios cu vizibilitate buna, foarte mult loc au si pasagerii din spate iar bordul asemanator cu cel de la Corolla incorporeaza un display aratos si un sistem usor de accesat, buton de selectare electronica a tractiunii integrale, porturi USB si tapiterie din piele pe modelul testat in versiunea de top Invincible.

Garda mare la sol, sistemul 4×4 clasic, cu reductor, motorul diesel de 2,4 litri si 150CP care trage excelent si suspensia care lucreaza bine ma fac sa cred ca masina poate raspunde multor provocari. In plus, chiar si cu bena incarcata, poti obtine un consum scazut daca nu folosesti modul Power si esti atent cu pedala de acceleratie. Deviza: “munceste din greu si joaca-te la putere maxima” pare perfect realizabila cu noul Hilux dotat cu mai multe echipamente de lucru si de agrement, un cuplu mai mare si rapoarte de transmisie imbunatatite, toate combinate cu un sasiu ranforsat si un cadru crescut care asigura o capacitate de incarcare a benei de o tona si tractarea unei remorci de pana la 3,2 tone. La exterior, designul nu e unul deosebit, masina pare ca vrea sa treaca usor neobservata, dar poate fi modificata printr-o multitudine de configuratii disponibile si unele cat se poate de utile.

Practic, te uiti la acest pickup si vezi un vehicul de travaliu construit pentru un scop precis, fara fite si fara pretentii. In concluzie, fara sa exceleze la capitolul rafinament la fel ca alte modele Toyota, noul Hilux se poate dovedi in schimb un partener de drum de nadejde.

 Probă de drum - Toyota Land Cruiser
Ştiinţă & Tehnologie 20 Octombrie 2018, 17:17

Probă de drum - Toyota Land Cruiser

Cand vine vorba sa alegi o masina pe care sa te bazezi oricand, te gandesti la una confortabila si robusta cu care sa poti...

Probă de drum - Toyota Land Cruiser
Ranger domină topul pick-up-urilor din Europa
Ştiinţă & Tehnologie 18 Februarie 2025, 12:09

Ranger domină topul pick-up-urilor din Europa

Ford Ranger a semnat un nou record pe piaţa camionetelor auto din Europa. De 10 ani este cel mai vândut model din segment.

Ranger domină topul pick-up-urilor din Europa
Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Ştiinţă & Tehnologie 17 Februarie 2025, 20:47

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa

Primul gând te duce la orele de chimie, dar modelul companiei chineze este 02, al doilea după apariția hibridului lansat anul...

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Ştiinţă & Tehnologie 08 Februarie 2025, 10:34

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei

Parisul va găzdui numeroase evenimente menite să consolideze acțiunea internațională pentru dezvoltarea inteligenței...

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Ştiinţă & Tehnologie 03 Februarie 2025, 18:49

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media

Au venit în Parlament reprezentanţii instituțiilor care se ocupă de digitalizare, securitate cibernetică și activitate online.

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Auto. Geely Coolray, forme și culori
Ştiinţă & Tehnologie 02 Februarie 2025, 11:37

Auto. Geely Coolray, forme și culori

În așteptarea apariției primelor Dacia Bigster pe șosele din țară și din Europa, fanii din lumea auto au rămas surprinși de...

Auto. Geely Coolray, forme și culori
Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Ştiinţă & Tehnologie 30 Ianuarie 2025, 09:57

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute

Apel matinal - Invitat Silviu Stahie, specialist în securitate informatică, Bitdefender.

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ
Ştiinţă & Tehnologie 25 Ianuarie 2025, 12:19

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ

România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la ultilizarea spaţiului virtual pentru cursuri online.

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ