Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Suzuki Vitara Hybrid

Două dintre cele mai accesibile SUV-uri compacte la acest preț sunt Dacia Duster și Suzuki Vitara, cu mențiunea că japoneza a primit din acest an și varianta hybrid.

Articol de Dan Creța, 15 Iulie 2020, 16:38

În 2016, Suzuki făcea primul pas către electrificarea modelelor sale prin introducerea sistemului SHVS la 12V. Anul acesta, producătorul nipon a lansat un sistem mild-hybrid la 48V. Tehnologia a fost introdusă pe ambele motoare Boosterjet de 1 litru si 1.4 litri și va înlocui complet vechea motorizare standard. Sistemul integreaza un acumulator litiu-ion care înmagazinează energia electrică recuperată în momentul frânării sau decelerării și un starter-generator. În aceste condiții, motorul termic este asistat electric la pornirea de pe loc, ceea ce aduce o serie de beneficii. În urma integrării acestui sistem, consumul mediu de carburant scade cu până la 15%, iar emisiile de noxe sunt mai mici cu până la 20%. Deasemenea, creste si cuplul motor maxim. Din păcate, tehnologia este disponibilă doar pe variantele de motorizare echipate cu transmisie manuală.

Cat priveste consumul, Vitara hybrid sta in felul urmator: în condiții optime de trafic am obtinut un consum mediu mixt de 6 l/100 km. Consumul in aglomeratia din oras s-a apropiat de 9 l/100 km, iar la viteza maxima de autostrada s-a învârtit în jurul valorii de 6,5 l la suta. In stationare, cu aerul conditionat pornit consumul de benzina este de aproximativ 1 litru pe ora, ceea ce inseamna ca o ora de racoare in Vitara te costa mai putin de 5 lei.

In ceea ce priveste confortul, Suzuki punctează bine la nivelul scaunelor din față care pot fi reglate să stea ceva mai jos, asa ca din punctul de vedere al pozitiei la condus, Vitara se apropie mai mult de un hatchback decât de un SUV.

De asemenea, lista de dotări este generoasă. Modelul nipon ofera in echiparea standard pilot automat adaptiv, sistem de frânare automat și un număr mai mare de airbaguri. Impresia e ca primesti multa masina pentru bani putini, ceea ce nu e neaparat un lucru foarte bun, pentru ca pretul avantajos poate insemna ca pe undeva exista niste mici compromisuri acceptabile.

In primul rand este un SUV usor, de putin peste o tona. Ceea ce explica si unele lucruri. Faptul ca se misca bine, consuma putin si nu costa mult inseamna un rabat facut pe ici pe colo. De exemplu, la elementele de antifonare. Pe autostrada la viteza mare zgomotul e cam puternic si trebuie sa ridici vocea ca sa te faci auzit in masina. Materialele de plastic de la bord par subtiri si sistemul audio nu e foarte performant. Suspensia este cam tare si te zguduie pe portiuni de roca sparta, iar uneori cate o portiera trebuie trantită mai cu spor pentru a se inchide. Interiorul mai spartan este insa util si ergonomic. Am gasit multe spatii de depozitare, portbagajul e suficient pentru o familie cu bagaje si vizibilitatea buna mi-a dat o senzatie de siguranta.

Pentru o piata avida de SUV-uri, japonezii au gandit unul care se impaca bine si cu drumurile lungi si cu aglomeratiile urbane, dar acelasi lucru il promit si rivalii Dacia Duster, Renault Captur sau Ford EcoSport. Cei de la Suzuki au insa multa incredere in noua Vitara hybrid pe care au reinviat-o cu o tehnologie moderna si performanta.

Probă de Drum – Noul Opel Corsa
Ştiinţă & Tehnologie 22 Martie 2020, 11:04

Probă de Drum – Noul Opel Corsa

Opel Corsa a ajuns la cea de-a șasea generație de modele, fiind până la urmă cel mai cunoscut model al mărcii, asta și pentru...

Probă de Drum – Noul Opel Corsa
Probă de Drum cu DS 7 CROSSBACK
Ştiinţă & Tehnologie 09 Martie 2020, 10:07

Probă de Drum cu DS 7 CROSSBACK

Modelul DS 7 CROSSBACK este primul automobil din cea de-a doua generație de modele DS Automobiles.

Probă de Drum cu DS 7 CROSSBACK
Ştiinţă & Tehnologie 27 Februarie 2020, 17:39

Probă de Drum cu PEUGEOT 208

Multe dintre modelele citadine beneficiază acum de dotări care înainte puteau fi găsite doar în clasele superioare.

Probă de Drum cu PEUGEOT 208
Probă de drum - Renault Symbioz E-Tech Full Hybrid 145 Iconic
Ştiinţă & Tehnologie 22 Noiembrie 2024, 20:33

Probă de drum - Renault Symbioz E-Tech Full Hybrid 145 Iconic

Francezii vor să fie prezenți pe tot terenul și nu ratează niciun segment sau vreo subclasă, astfel că au venit piață cu...

Probă de drum - Renault Symbioz E-Tech Full Hybrid 145 Iconic
România, învingătoare la Campionatul Mondial de Esports
Ştiinţă & Tehnologie 18 Noiembrie 2024, 15:03

România, învingătoare la Campionatul Mondial de Esports

România a cucerit titlul de Campioană Mondială la Counter-Strike,cu prilejul World Esports Championship 2024 din Arabia Saudită

România, învingătoare la Campionatul Mondial de Esports
Probă de Drum - Skoda Kodiaq
Ştiinţă & Tehnologie 09 Noiembrie 2024, 15:13

Probă de Drum - Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq și-a câștigat un loc repectabil pe piață printr-o abordare fără prea multe fițe, dar cu toate cele necesare....

Probă de Drum - Skoda Kodiaq
Numărul escrocheriilor online, în creştere în perioada de Black Friday
Ştiinţă & Tehnologie 07 Noiembrie 2024, 16:30

Numărul escrocheriilor online, în creştere în perioada de Black Friday

Asociația Română a Băncilor ne îndeamnă să cumpărăm doar de la vânzători de încredere și să folosim carduri de protecție...

Numărul escrocheriilor online, în creştere în perioada de Black Friday
Probă de Drum - ID Buzz
Ştiinţă & Tehnologie 01 Noiembrie 2024, 15:08

Probă de Drum - ID Buzz

Numele nu prevesteşte foarte multe din ceea ce are de oferit acest vehicul complet electric al nemţilor de la VW. Dar mini...

Probă de Drum - ID Buzz