Probă de Drum - Suzuki Vitara Hybrid
Două dintre cele mai accesibile SUV-uri compacte la acest preț sunt Dacia Duster și Suzuki Vitara, cu mențiunea că japoneza a primit din acest an și varianta hybrid.
Articol de Dan Creța, 15 Iulie 2020, 16:38
În 2016, Suzuki făcea primul pas către electrificarea modelelor sale prin introducerea sistemului SHVS la 12V. Anul acesta, producătorul nipon a lansat un sistem mild-hybrid la 48V. Tehnologia a fost introdusă pe ambele motoare Boosterjet de 1 litru si 1.4 litri și va înlocui complet vechea motorizare standard. Sistemul integreaza un acumulator litiu-ion care înmagazinează energia electrică recuperată în momentul frânării sau decelerării și un starter-generator. În aceste condiții, motorul termic este asistat electric la pornirea de pe loc, ceea ce aduce o serie de beneficii. În urma integrării acestui sistem, consumul mediu de carburant scade cu până la 15%, iar emisiile de noxe sunt mai mici cu până la 20%. Deasemenea, creste si cuplul motor maxim. Din păcate, tehnologia este disponibilă doar pe variantele de motorizare echipate cu transmisie manuală.
Cat priveste consumul, Vitara hybrid sta in felul urmator: în condiții optime de trafic am obtinut un consum mediu mixt de 6 l/100 km. Consumul in aglomeratia din oras s-a apropiat de 9 l/100 km, iar la viteza maxima de autostrada s-a învârtit în jurul valorii de 6,5 l la suta. In stationare, cu aerul conditionat pornit consumul de benzina este de aproximativ 1 litru pe ora, ceea ce inseamna ca o ora de racoare in Vitara te costa mai putin de 5 lei.
In ceea ce priveste confortul, Suzuki punctează bine la nivelul scaunelor din față care pot fi reglate să stea ceva mai jos, asa ca din punctul de vedere al pozitiei la condus, Vitara se apropie mai mult de un hatchback decât de un SUV.
De asemenea, lista de dotări este generoasă. Modelul nipon ofera in echiparea standard pilot automat adaptiv, sistem de frânare automat și un număr mai mare de airbaguri. Impresia e ca primesti multa masina pentru bani putini, ceea ce nu e neaparat un lucru foarte bun, pentru ca pretul avantajos poate insemna ca pe undeva exista niste mici compromisuri acceptabile.
In primul rand este un SUV usor, de putin peste o tona. Ceea ce explica si unele lucruri. Faptul ca se misca bine, consuma putin si nu costa mult inseamna un rabat facut pe ici pe colo. De exemplu, la elementele de antifonare. Pe autostrada la viteza mare zgomotul e cam puternic si trebuie sa ridici vocea ca sa te faci auzit in masina. Materialele de plastic de la bord par subtiri si sistemul audio nu e foarte performant. Suspensia este cam tare si te zguduie pe portiuni de roca sparta, iar uneori cate o portiera trebuie trantită mai cu spor pentru a se inchide. Interiorul mai spartan este insa util si ergonomic. Am gasit multe spatii de depozitare, portbagajul e suficient pentru o familie cu bagaje si vizibilitatea buna mi-a dat o senzatie de siguranta.
Pentru o piata avida de SUV-uri, japonezii au gandit unul care se impaca bine si cu drumurile lungi si cu aglomeratiile urbane, dar acelasi lucru il promit si rivalii Dacia Duster, Renault Captur sau Ford EcoSport. Cei de la Suzuki au insa multa incredere in noua Vitara hybrid pe care au reinviat-o cu o tehnologie moderna si performanta.