Probă de Drum - Suzuki Vitara Full Hybrid
Când vine vorba de SUV-uri compacte, Suzuki Vitara este un veteran apreciat de ani de zile pentru versatilitatea și fiabilitatea sa. Cu toate acestea, într-o lume care se îndreaptă spre electrificarea mașinilor, Suzuki face pasul inevitabil cu noul Vitara Strong Hybrid, aducând un mix de tehnologie ecologică într-un ambalaj familiar.
Articol de Dan Creța, 29 Octombrie 2024, 07:41
După primii 700 de km pe străzi urbane, șosele montane și drumuri forestiere, trebuie spus că Suzuki Vitara Strong Hybrid păstrează ADN-ul său de mașină de teren în care robustețea rămâne la loc de cinste. Încă arată de parcă este pregătită să înfrunte orice drum, fie că e vorba de traficul citadin sau de o evadare în afara orașului, pe teritorii off-road. Schimbările esențiale apar la bord, însă există ceva nou și la aspectul exterior: farurile cu LED, grila ușor revizuită și jantele din aliaj de 17 inci care îi dau un aer modern de care avea nevoie. Vitara nu întoarce priviri, dar e genul de mașină care, pe măsură ce trece timpul, devine o prezență constantă și de încredere, ca un prieten vechi care e mereu acolo când ai nevoie de el. Și deși nu impresionează prin dinamică sau performanțe, este rezistentă și te duce dintr-un loc în altul fără să te lase baltă în condiții mai dificile, datorită tracțiunii integrale Allgrip. Dealtfel, Vitara este unul dintre puținele SUV-uri mici de pe piață care dispun de un sistem 4x4.
Interiorul noi versiuni Strong Hybrid nu îți taie respirația cu ornamente scumpe sau materiale premium, dar habitaclul e bine gândit și organizat, Suzuki fiind un producător care mizează pe utilitate. Bordul e clar, ușor de navigat, iar comenzile sunt la îndemână. Tehnologia și siguranța vin la pachet cu tot ce trebuie. Sistemul de infotainment include un ecran tactil de 9 inci și suportă Apple CarPlay și Android Auto cu conectarea telefonului fără cablu și fără probleme. Chiar dacă nu este cel mai avansat sau rapid sistem din industrie, este simplu și intuitiv și își face treaba fără bătăi de cap.
Pe partea de siguranță, are o gamă completă de sisteme moderne: pilot automat adaptiv, frânare automată de urgență, asistență la menținerea benzii, monitorizarea unghiului mort sau a gradului de atenție a șoferului. Scaunele din față sunt confortabile și oferă suport bun, dar pasagerii din spate ar putea simți că spațiul pentru picioare este limitat, mai ales dacă cei din față sunt mai înalți și își împing scaunele în spate. Cu toate acestea, mașina nu lasă la greu când vine vorba de transportul bagajelor numeroase sau a obiectelor mai voluminoase, iar dacă rabatezi bancheta posterioară poți extinde mult volumul portbagajului.
Vitara Strong Hybrid este propulsat de un motor de 1.5 litri pe benzină, asistat de un motor electric, sistem care oferă un total de 115 cai putere înhămați la o transmisie automată cu 6 rapoarte. Pentru o experiență de condus sportivă, puterea nu pare să fie suficientă. Partea bună e că, la viteze mici sau la plecările de pe loc, motorul electric mai preia din sarcini și asigură o deplasare mai economică și mai silențioasă. Cu un consum mediu de numai 6 litri la 100 km, mașina strălucește în ceea ce privește eficiența. Este, fără îndoială, punctul forte al acestui hibrid care își arată adevărata valoare în oraș. În schimb, la viteze mari, motorul termic este mai zgomotos și trebuie să muncească mai mult, ceea ce duce la un consum ceva mai ridicat față de cel anunțat oficial.
Suzuki Vitara Strong Hybrid are numeroși rivali puternici ca Toyota Yaris Cross Hybrid, Renault Captur E-Tech Hybrid, sau Hyundai Kona Hybrid, alternative tentante pentru cei care caută note mai moderne, dar Vitara se bazează în continuare pe reputația sa de fiabilitate, pe tracțiunea integrală și pe prețul competitiv. Ar putea fi o alegere deșteaptă pentru cei care caută un SUV economic, ideal pentru condusul urban, dar care totuși nu vor să renunțe complet la capacitatea de a aborda drumuri mai puțin bătătorite. Fiind o combinație reușită între vechi și nou, Suzuki Vitara Strong Hybrid demonstrează nu e nevoie să schimbi complet formula pentru a ține pasul cu timpurile.