Proba de Drum - Suzuki SX4 S-Cross Hibrid
A doua generație Suzuki S-Cross, acum și cu o baterie de 48 de volți se prezintă drept o mașina fiabilă, versatilă și la un preț corect.
Articol de Alex Lancuzov, 15 Septembrie 2020, 15:10
A doua generație Suzuki S-Cross, acum și cu o baterie de 48 de volți se prezintă drept o mașina fiabilă, versatilă și la un preț corect. Produsa la uzina marcii din Ungaria ofera clienților o garanție extinsa 3+7 ani pentru componentele esențiale și poate deveni o alegere buna în clasa cross over compact, adica pentru clienții care vor o mașina potrivita în oraș și, în același timp, sa se descurce fara probleme dupa ce iese de pe drumurile asfaltate.
Fața de prima generație, inginerii au adus schimbari destul de mari părții din față, acum mai robusta și cu un aspect dinamic, farurile sunt cu Led iar portierele și pragurile au elemente de protecție. Modelul vine cu o singura varianta de motorizare, un propulsor pe benzina, de 1,4 litri și 129 CP la care se adauga un impuls de la sistemul mild-hybrid. Practic, bateria de 48 V se încarca la frânare adica transforma energia regenerativa și preia funcționarea unor componente precum climatizarea sau da un ajutor la plecarea de pe loc dar fara a putea rula exclusiv în modul electric. Producatorul nipon spune ca ajuta la o economie de carburant de aprox. 15 % și chiar l-am crezut pentru ca, pe un traseu de Autostrada și drumuri de munte, calculatorul de bord arata un consum de doar 5,7 litri.
Am parcurs într-un rulaj placut Defileul Jiului cu asfalt ca-n palma dar apoi de la Petroșani spre Parâng și Transalpina am intrat pe un Drum Național doar cu numele pentru ca, pe unele porțiuni arata ca un traseu de testat suspensiile. Și au rezistat gropilor foarte bine ba chiar spre Obârșia Lotrului lasând asfaltul și coborând pe malul unui râu am trecut de pe opțiunea SPORT pe tracțiune integrală pentru ca în versiunea superioara se poate alege funcția ALL Grip adica 4x4.
Așa cum ma așteptam, interiorul nu este spectaculos ba chiar are cam mult plastic iar poate cea mai neplacuta alegere este trecerea prin meniul calculatorului de bord care arata consumul și kilometrajul: se face apasând pur și simplu o tija de lânga cadranul vitezometrului total nerecomandat în timp ce mașina este în mers pentru ca trebuie sa iei mâna de pe volan. La capitolul siguranță dispune de un radar care avertizeaza și frâneaza ușor în cazul unei coliziuni iminente dar lipsesc opțiuni precum avertizare la unghi mort sau sistemul pentru pastrarea benzii.
În aceasta clasa, surprinzator primul rival este chiar modelul Vitara, care aparține marcii și lista poate continua cu Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Ford Kuga, Seat Arona, Renault Kadjar și chiar Dacia Duster. Fara îndoiala, Suzuki SX 4 S–Cross nu surprinde printr-un design inovator și nici nu ofera o lista foarte bogata de dotari însa fiabilitatea recunoscuta, sistemul hybrid și garanția extinsă pot compensa aceste lipsuri.