Probă de Drum - Seat Leon FR Sports Tourer
Noua generație a lui Seat Leon în configurație break are o lungime de 4, 6 metri și o capacitate a portbagajului de 620 de litri, ceea ce o face ideală pentru o familie mare.
Articol de Dan Creța, 05 Februarie 2021, 18:34
Mașina testată avea sub capotă un motor turbo pe benzină de 1,5 litri și 150CP, cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte. Tehnologia mild hybrid i-a asigurat un consum mediu de numai 6 litri la suta de km, înregistrat pe parcursul unei calatorii de 500 de km efectuate pe aproape toate categoriile de drumuri.
Noul Leon în versiunea de top FR impresionează încă de la prima vedere prin linia sportivă, luminile de poziție în stilul Porsche, farurile full LED și grila frontală care seamănă cu cea de pe noul SUV Seat Tarraco. Atrag atenția ornamentele cromate și pragurile cu logo-ul FR iluminat, scaunele și volanul cu cusături roșii, iluminarea ambientală customizabilă și tabloul de bord digital cu ecran de 10 inci și grafică ireproșabilă.
E doar o chestiune de preferințe, dar schimbătorul de viteze mi s-a parut prea mic și mi-au lipsit butoanele fizice, mai ales cele pentru comenzile sistemului de climatizare. Volanul este însă plin de butoane cu diverse funcții plasate perfect și intuitiv. În ciuda dimensiunilor generoase, Seat Leon Sports Tourer e un vehicul rapid și ușor de manevrat, datorită bunei vizibilități și a sistemului sofisticat de asistență la manevre în zone aglomerate.
Dealtfel, modelul spaniol oferă unele dintre cele mai avansate dotări tehnice existente pe piață în ceea ce priveste siguranța și confortul. În mod surprinzător, scaunul șoferului nu se reglează prea ușor, dar odată găsită poziția ideală la volan, constați cât este de confortabil și spațios habitaclul. Chiar și în cazul unui șofer foarte înalt, pasagerul din spatele acestuia are destul loc să-și întindă picioarele și să se simtă răsfațat pe bancheta din spate.
Mașina rulează silențios la viteze mari, dar în modul sport suspensiile mi s-au părut mult prea rigide. Un mare plus este diferenţialul blocabil electronic XDS inclus în dotarea standard care ajută mai ales în viraje. Sistemul controlează presiunea de frânare aplicată asupra roţii faţă aflate pe interiorul virajului, împiedicând astfel rotirea acesteia în gol, în anumite limite și condiții. Astfel, poți conduce mai sportiv şi mai precis pentru a sărbători fiecare viraj, dar pentru siguranţă, trebuie avut în vedere că nici cele mai bune sisteme nu pot anula legile fizicii.
Modelul spaniol este mai puțin vândut decât variantele break de la Volkswagen. Skoda sau Ford, dar dacă îl încerci la drum și îi analizezi în detaliu fișa tehnică, ai avea ocazia să constați că în multe aspecte își depașește rivalii. Noul Seat Leon FR Sports Tourer poate constitui un exemplu perfect pentru faptul că uneori cele mai bune lucruri nu sunt întotdeauna cele mai populare.