Probă de drum - Renault Symbioz E-Tech Full Hybrid 145 Iconic
Francezii vor să fie prezenți pe tot terenul și nu ratează niciun segment sau vreo subclasă, astfel că au venit pe piață cu Symbioz, un crossover mai mare ca frățiorul Captur sau un SUV mai mic în raport cu Austral. Totul ține de perspectiva pe care o are clientul.
Articol de Cătălin Cîrnu, 22 Noiembrie 2024, 20:33
Pentru vreo 30 și ceva de mii de euro poți accesa versiunea iconic, cea mai scumpă din gamă echipată all-inclusive. Multiple sisteme de siguranță și de șofat precum condusul autonom de nivel 1 sau cruise control adaptiv cu funcție stop&go și sistem de centrare pe bandă. Nu lipsește sistemul de avertizare a unui alt vehicul în mișcare atunci cand șoferul sau unul din pasageri dorește să părăsească mașina.
L-am testat și am aflat cum funcționează: dacă mașina detectează un alt vehicul in față, reduce viteza până când calea va eliberată. În acel moment accelerează la limita de viteză programată de către șofer. Acest sistem este capabil să decelereze până la oprire și apoi să accelereze, dacă durata de staționare nu depășește 30 de secunde. Cu funcția cruise control adaptiv și prin intermediul datelor culese prin radar, camera video față si datele din harta navigației va adapta viteza în funcție de drum, ca de exemplu, un viraj sau o intersecție de tip giratoriu, apoi va limita viteza.
Printre sistemele de asistență le regăsim pe cele uzuale, precum recunoașterea semnelor rutiere, monitorizarea nivelului de oboseala pentru șofer sau cablajul pentru sistemul dedicat verificării alcoolemiei și blocării motorului, pe care nu l-am încercat…..
Interiorul este cochet, cu tapiterie textila avand cusaturi decorative albastre, iar consola centrală susține un ecran tactil de 10,4 inchi. Am descoperit sistemul multimedia Open R Link cu Google încorporat, grafică nouă pentru instrumentarul de bord digital și posibilități de conectivitate cu terminalele mobile, doar suntem în plină expansiune a digitalizării. Simpatic și rafinat mi s-a părut plafonul panoramic Solarbay, așa cum l-au denumit designerii francezi.
Să nu uit de portbagaj, el s-a mărit considerabil, că tot aminteam de frățiorul Captur. Are aproape 500 de litri și poate ajunge la peste 1.500 litri dacă rabatezi bancheta spate, pe care, de altfel, pot călători trei persoane de calibrul XL. Dacă se strecoară și cineva de mărime XXL, atunci călătoria pe distanțe lungi tinde să devină obositoare.
La capitolul motorizare, Symbioz mizează pe propulsorul E-Tech Full Hybrid care livrează 145 CP struniți de o cutie de viteze automată în doar 4 trepte pe modul termic și 2 când funcționează electric. Dar tot ea, cutia, are un motoraș electric care învârte componentele la o viteză optimă încât să permită motorului și cutiei să se sincronizeze pentru schimburi de treaptă imperceptibile.
Consumul de carburant a urcat până la valoarea de 7,2 litri/100 km în regim de viteză maximă pe autostradă, cu mașina rulând pe modulul Sport. Odată activat, cadranele se colorează în roșu, sunetul motorului crește în intensitate, iar adrenalina crește simțitor.
Renault Symbioz nu-i un bolid, astfel că are nevoie de 10,5 secunde să atingă 100 km/h, dar Renault nu l-a creat pe Symbioz pentru curse, ci pentru a oferi clienților o mașină care să se diferențieze pe o piață aglomerată de modele precum Suzuki Across, W Tiguan, Škoda Karoq, sau chiar Dacia Duster 3.