Probă de Drum - Renault KOLEOS
Deși s-a lăsat așteptat vreme de vreo câțiva ani, noul Koleos rivalizează cu adversarii pe care îi are în piața SUV-urilor.
Articol de Cătălin Cîrnu, 29 Iunie 2018, 17:26
Francezii au reușit să corecteze reproșurile venite din partea clienților și au punctat decisiv, de la aspectul exterior, la interior și la performanțele tehnice. Vechiul model se descurca foarte bine pe traseele de off-road, dar întâmpina dificultăți la abordarea unui viraj pe ploaie și nici prea atrăgător nu era. Ei bine, acum, Koleos are o înfățișare atrăgătoare, cu personalitate am putea spune, partea frontală fiind preluată de la frații mai mici Captur sau Kadjar. Farurile se aseamănă cu cifra 9 și încadrează grila uriașă a radiatorului.
Privirea din exterior confirmă: detaliile sunt evidente. Fluiditatea este data de liniile de pe capotă și de pe aripi. Stopurile pe spate sunt înguste, iar grila ornamentală cromată simulează două evacuări sportive, un capitol la care mașina punctează și în timpul mersului, grație propulsorului diesel de 2 litri, silențios, cu 175 CP cuplat la o cutie automata în 7 trepte X-Tronic. Este singura variantă de motorizare aflată în oferta Renault. Koleos impune și la interior unde afișează o ținută bussines. Bordul este dominat de ecranul digital uriaș, cu sistemul R-Link, pionul principal pentru toate comenzile: de la climatizare, la funcțiile multimedia. Am mai descoperit pilotul automat, limitatorul de viteză, comenzile pe volan, faruri Led Pure Vision, parbrizul incalzit, închiderea centralizată din telecomandă, haion cu deschidere automată și senzor, dar și sistemele Start/Stop și audio BOSE. Destul de bizar, SUV-ul nu are un pilot automat adaptiv, pe care îl regăsim deja pe mai toate modelele noi din segment. Evident, avem și ceasuri de bord ce pot fi zărite prin volanul îmbrăcat în piele. Afișauj digital mi-a oferit toate datele necesare: viteza, turația și temperature motorului și nivelul carburantului. Acul s-a mișcat destul de lin, într-un regim mixt de condus, cu viteze ce nu au depășit 110 km/h, reușind un consum de 8,2 l/100 km. Atunci când am asaltat pedala de accelerație, viteza a crescut vertiginos….la fel și consumul.
Suspensiile însă s-au descurcat minunat, preluând toate imperfecțiunile tronsonului de autostradă București-Fndulea. Știți, cel din beton cu gropi mai mici, mai mari dar dese. Cum traseul nu a cuprins și porțiuni dificile, mizez pe aptitudile off-road descrise de constructor. SUV-ul Koleos se conduce ușor și oferă și multe sisteme de siguranță, dar și spațiu suficient pentru călători. Pe bancheta spate încap trei adulți, chiar înalți și solizi, astfel că voiajele pe distanțe mari nu reprezintă o problemă. Nici măcar pentru lucrurile voluminoase, căci portbagajul are vreo 600 de litri, iar la nevoie, în cazul obiectelor lungi, bancheta spate pliabilă poate mări spatial de transport.
Și apropos de siguranța pasagerilor, Koleos are 8 airbaguri, inclusiv laterale pentru torace si cortină. Mai are senzori de presiune in roti, sisteme ESP si ABS, sisteme Isofix si I-Size, faza lungă automată și câteva sisteme electronice de siguranță pentru echiparea INTENS: avertizarea la părăsirea benzii de rulare, senzor de atenționare pentru unghiul mort și frânare activă de urgență cu avertizare la coliziunea frontală.
La final de test drive, încerc să conchid: Noul Koleos a dat uitării vechiul model și reprezintă un concurent serios pentru rivalii din piață precum Skoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander sau Mazda CX-5.