Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Renault KOLEOS

Deși s-a lăsat așteptat vreme de vreo câțiva ani, noul Koleos rivalizează cu adversarii pe care îi are în piața SUV-urilor.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 29 Iunie 2018, 17:26

Francezii au reușit să corecteze reproșurile venite din partea clienților și au punctat decisiv, de la aspectul exterior, la interior și la performanțele tehnice. Vechiul model se descurca foarte bine pe traseele de off-road, dar întâmpina dificultăți la abordarea unui viraj pe ploaie și nici prea atrăgător nu era. Ei bine, acum, Koleos are o înfățișare atrăgătoare, cu personalitate am putea spune, partea frontală fiind preluată de la frații mai mici Captur sau Kadjar. Farurile se aseamănă cu cifra 9 și încadrează grila uriașă a radiatorului.

Privirea din exterior confirmă: detaliile sunt evidente. Fluiditatea este data de liniile de pe capotă și de pe aripi. Stopurile pe spate sunt înguste, iar grila ornamentală cromată simulează două evacuări sportive, un capitol la care mașina punctează și în timpul mersului, grație propulsorului diesel de 2 litri, silențios, cu 175 CP cuplat la o cutie automata în 7 trepte X-Tronic. Este singura variantă de motorizare aflată în oferta Renault. Koleos impune și la interior unde afișează o ținută bussines. Bordul este dominat de ecranul digital uriaș, cu sistemul R-Link, pionul principal pentru toate comenzile: de la climatizare, la funcțiile multimedia. Am mai descoperit pilotul automat, limitatorul de viteză, comenzile pe volan, faruri Led Pure Vision, parbrizul incalzit, închiderea centralizată din telecomandă, haion cu deschidere automată și senzor, dar și sistemele Start/Stop și audio BOSE. Destul de bizar, SUV-ul nu are un pilot automat adaptiv, pe care îl regăsim deja pe mai toate modelele noi din segment. Evident, avem și ceasuri de bord ce pot fi zărite prin volanul îmbrăcat în piele. Afișauj digital mi-a oferit toate datele necesare: viteza, turația și temperature motorului și nivelul carburantului. Acul s-a mișcat destul de lin, într-un regim mixt de condus, cu viteze ce nu au depășit 110 km/h, reușind un consum de 8,2 l/100 km. Atunci când am asaltat pedala de accelerație, viteza a crescut vertiginos….la fel și consumul.

Suspensiile însă s-au descurcat minunat, preluând toate imperfecțiunile tronsonului de autostradă București-Fndulea. Știți, cel din beton cu gropi mai mici, mai mari dar dese. Cum traseul nu a cuprins și porțiuni dificile, mizez pe aptitudile off-road descrise de constructor. SUV-ul Koleos se conduce ușor și oferă și multe sisteme de siguranță, dar și spațiu suficient pentru călători. Pe bancheta spate încap trei adulți, chiar înalți și solizi, astfel că voiajele pe distanțe mari nu reprezintă o problemă. Nici măcar pentru lucrurile voluminoase, căci portbagajul are vreo 600 de litri, iar la nevoie, în cazul obiectelor lungi, bancheta spate pliabilă poate mări spatial de transport.

Și apropos de siguranța pasagerilor, Koleos are 8 airbaguri, inclusiv laterale pentru torace si cortină. Mai are senzori de presiune in roti, sisteme ESP si ABS, sisteme Isofix si I-Size, faza lungă automată și câteva sisteme electronice de siguranță pentru echiparea INTENS: avertizarea la părăsirea benzii de rulare, senzor de atenționare pentru unghiul mort și frânare activă de urgență cu avertizare la coliziunea frontală.

La final de test drive, încerc să conchid: Noul Koleos a dat uitării vechiul model și reprezintă un concurent serios pentru rivalii din piață precum Skoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander sau Mazda CX-5.

Ford va produce un nou model la Craiova
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2018, 13:40

Ford va produce un nou model la Craiova

Constructorul american de automobile Ford a anunțat astăzi că va începe producția unui al doilea model la fabrica din...

Ford va produce un nou model la Craiova
Ranger domină topul pick-up-urilor din Europa
Ştiinţă & Tehnologie 18 Februarie 2025, 12:09

Ranger domină topul pick-up-urilor din Europa

Ford Ranger a semnat un nou record pe piaţa camionetelor auto din Europa. De 10 ani este cel mai vândut model din segment.

Ranger domină topul pick-up-urilor din Europa
Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Ştiinţă & Tehnologie 17 Februarie 2025, 20:47

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa

Primul gând te duce la orele de chimie, dar modelul companiei chineze este 02, al doilea după apariția hibridului lansat anul...

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Ştiinţă & Tehnologie 08 Februarie 2025, 10:34

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei

Parisul va găzdui numeroase evenimente menite să consolideze acțiunea internațională pentru dezvoltarea inteligenței...

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Ştiinţă & Tehnologie 03 Februarie 2025, 18:49

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media

Au venit în Parlament reprezentanţii instituțiilor care se ocupă de digitalizare, securitate cibernetică și activitate online.

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Auto. Geely Coolray, forme și culori
Ştiinţă & Tehnologie 02 Februarie 2025, 11:37

Auto. Geely Coolray, forme și culori

În așteptarea apariției primelor Dacia Bigster pe șosele din țară și din Europa, fanii din lumea auto au rămas surprinși de...

Auto. Geely Coolray, forme și culori
Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Ştiinţă & Tehnologie 30 Ianuarie 2025, 09:57

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute

Apel matinal - Invitat Silviu Stahie, specialist în securitate informatică, Bitdefender.

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ
Ştiinţă & Tehnologie 25 Ianuarie 2025, 12:19

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ

România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la ultilizarea spaţiului virtual pentru cursuri online.

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ