Probă de Drum – Peugeot Rifter
Peugeot Rifter are o concurență în gamă reprezentată de Opel Combo, Citroen Berlingo, Renault Kangoo sau Dacia Dokker.
Articol de Bogdan Predescu, 21 Noiembrie 2021, 10:22
Spațiosul model al celor de la Peugeot, MPV-ul Rifter a venit în motorizarea diesel de 100 CP, cu o cutie manuală în 5 rapoarte, aceasta fiind varianta cuminte a mașinii, în condițiile în care oferta mai cuprinde motorul diesel de 1,5 litri Blue HDI care dezvoltă 130 de cai-putere şi 300 Nm cuplu, sau cunoscutul motor PureTech de 1,2 litri pe benzină, care se bucură la rândul său de 130 CP. Nu este însă o mașină de viteză, așa că mult mai importante sunt caracteristicile de spațiu și valorile de consum, chiar dacă simți în unele momente ale drumului că ai avea nevoie de mai multă putere de la sistemul de propulsie.
Modelul francezilor nu este foarte lung având 4,4 metri, și nici foarte lat cu 2,1 metri, așa că cinci pasageri au loc liniștiți pe scaunele moi. Mașina oferă însă și varianta de a transporta până la 7 persoane prin adăugarea a două locuri pliabile şi detaşabile pe rândul trei. Opţiunea costă însă în jur de 700 de euro, iar în această situație cele două scaune individuale de pe rândul trei culisează și pot fi scoase cu totul pentru a se adapta la toate situațiile, prioritizând fie volumul portbagajului, fie spațiul destinat picioarelor pasagerilor. Portbagajul oferă un volum de încărcare cuprins între 775 litri (în versiunea standard cu 5 locuri) și 4.000 litri până la plafon în varianta lungă, cu scaunele rabatate. Iar raza de bracaj este de 10.8 metri, cu o înălțime mai mică de 1.9 metri a mașinii care îi asigură accesul în majoritatea parcărilor.
Vizibilitatea în Rifter este foarte bună pentru că poziţia la volan este înaltă, iar luneta este mare. Te încurcă însă puțin consola centrală care este destul de masivă, și chiar dacă îți oferă mult spațiu de depozitare, recunosc că pe mine m-a încurcat puțin raportat la spaţiul pentru genunchiul drept. Așa că, m-am concentrat la tehnologiile și sistemele de asistență la condus, o garanție a francezilor pentru siguranța și confortul la volan. Astfel m-am bucurat din plin de avertizarea în caz de părăsire involuntară a benzii de rulare, destul de insistentă la fiecare mică abatere, dar și de recunoașterea indicatoarelor rutiere și recunoaștere extinsă a semnelor de circulație, utilă de multe ori pentru momentele de neatenție.
Ar mai merita subliniat accesul pe bancheta din spate cu ajutorul celor 2 uşi glisante care este cât se poate de ușor și convenabil, chiar dacă ușile sunt destul de greu de închis din interior. Și aș mai remarca opțiunea de pilot automat, sub forma unei telecomenzi în lateralul volanului, pe partea stângă, la fel cum cei de la Renault propun telecomanda audio pe partea dreaptă. Problema ar fi că dacă nu eşti pe loc să învârți de volan ca să vezi butoanele, este destul de greu să îți dai seama pe pipăite cum funcţionează, cel puțin până te obijnuiești.
O experiență foarte plăcută însă pentru acest Peugeot Rifter în 4 uși cu motor de 100 CP și cu o concurență în gamă reprezentată de Opel Combo, Citroen Berlingo, Renault Kangoo sau Dacia Dokker.