Probă de Drum - Peugeot 508
Noua generație Peugeot 508 a fost expusă în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2018.
Articol de Bogdan Predescu, 03 August 2019, 14:06
Interesantă întâlnirea cu bolidul francezilor de la Peugeot, sportivul 508 în versiunea GT 2.0 BLUEHDI cu 180 CP și cutie automată în 8 rapoarte. Sedanul de vârf al francezilor oferă un design îndrăzneț, care a întors cu adevărat toate privirile pe stradă, oferind totodată o calitate fără compromisuri la interior și evident caracteristici tehnologice de nivel înalt, pentru că suntem până la urmă într-o încercare permanentă a industriei de a oferi o experiență intensă de condus.
Nici nu este greu cu o asemenea mașină, mai ales când descoperi în lista de echipamente opționale o valoare de vreo 4.000 de euro, pentru vopsea metalizată, parbriz încălzit, sistem de parcare automat, hayon cu deschidere fără mâini, încărcător wireless și câteva elemente strecurate acolo pentru a te impresiona și cuceri definitiv, precum plafonul panoramic cu deschidere și trapă electrică, sau scaunele față cu masaj, un deliciu pentru cei cu spatele ușor amorțit după o zi la birou.
Modelul francezilor a scăzut puțin în dimensiuni comparativ cu vechea versiune, în ciuda tendințelor de pe piață de creștere în mărime. Astfel descoperim că noul 508 este acum cu 80 de milimetri mai mic în lungime, iar înălțimea a scăzut și ea cu 60 de milimetri. În schimb, lățimea mașinii este acum cu 20 de milimetri mai mare, iar volumul portbagajului a crescut și el de la 473 la 487 de litri, ceea ce se simte în cazul unui drum la mare cu bagaje cât pentru un week-end pentru 5 persoane. La interior ne-a plăcut modulul i-Cockpit, cu tabloul de bord digital şi volanul mic cu laturi teşite, care se potriveşte de minune cu lemnul cu o culoare închisă care plachează tot bordul și fetele ușilor, oferind o ambianţa foarte elegantă. Zona cadranelor este complet digitală şi oferă opţiuni de personalizare dar și multe informaţii utile.
Poziția la volan este destul de joasă, oricât ai ridica scaunul la nivelul unui șofer destul de înalt, și totodată controllerul pilotului automat este poziţionat în spatele volanului și nu poate fi văzul decât dacă întorci volanul, ceea ce înseamnă că mergi pe bâjbâite, până înveţi unde este poziţionat fiecare buton pentru a putea folosi liniștit apoi pilotul automat. În testul nostru am intrat în categoria celor care preferă un motor diesel, așa că ne-am bucurat din plin de propulsorul de 2.0 litri, echipat cu o cutie automată cu opt rapoarte. Noul Peugeot 508 echipat cu acest motor oferă 180 CP și 400 Nm, iar trecerea de la 0 la 100 km/h presupune scurgerea a 8.3 secunde, după cum anunță producătorul, în timp ce viteza maximă este limitată la valoarea de 235 km/h. Consumul mediu trecut în fișa acestei versiuni este de 5.6-6.3 litri/100 de kilometri.
Până la urmă silueta joasă și dinamică a modelului, cu partea frontală ușor agresivă, anunță o nouă atitudine ce îți oferă șansa de a îmbina sportivitatea și eleganța, pentru a simți în sfârșit că ai la volan un spirit elegant, îndrăzneț și inovator. Noul model Peugeot 508 stă destul de bine și raportat la concurență, chiar dacă vorbim aici despre modele consacrate precum Ford Mondeo, Opel Insignia, Skoda Superb sau Volkswagen Passat.