Proba de Drum – Peugeot 408
Noul Peugeot 408 este o mașină interesantă propusă de constructorul francez pe o zonă destul de puțin exploatată în ultima vreme. Automobilul arată ca o berlină mare și solidă, însă în special în spate, se observă câteva influențe din zona de SUV-uri, pentru a mulțumi pe toată lumea. Este zona din industrie a variantelor coupe-SUV, cum ar fi Renault Arkana sau Cupra Formentor, și de ce nu Citroen C5 X – colega de platformă a noului Peugeot.
Articol de Bogdan Predescu, 26 Mai 2023, 10:33
Interesantă plimbarea cu unul din cei mai noi reprezentanți ai leului de la Peugeot, modelul 408 pe care l-am avut în teste în echiparea de top GT, cu un motor de 1.2 litri și 130 CP, puși în valoare de o transmisie automată în 8 rapoarte. Ca dimensiuni, mașina este ceva mai lungă decât Renault Arkana, principalul adversar, dar și puțin mai scurtă în lungime decât Citroen C5 X model produs pe aceeași platformă. La interior, volanul clasic al francezilor, turtit puțin jos și sus, dă o notă de sportivitate atunci când te aflii pe scaunul șoferului, comenzile sunt preluate de la fratele mai mic 308, iar calitatea materialelor este cu adevărat bună.
Este cât se poate de clar că partea vizuală este cea care atrage la acest model Peugeot, deoarece avem deja cunoscutele faruri cu lumini de zi care aduc aminte de colții unui leu și care conferă părții frontale un aspect agresiv. La fel de adevărat este și că, spre spate descoperim linia descendentă a plafonului, un artificiu de design care ajută la un coeficient aerodinamic mai bun, și care în cazul acestui model nu influențează spațiul interior care este generos, raportat la așteptări. Mai precis, putem spune că pasagerii adulți de 1,85 m pot sta pe banchetă fără să atingă plafonul cu capul, iar între genunchi și spătarul scaunelor este chiar suficient spațiu.
Spațiul generos este completat de hayon-ul cu acționare electrică, prin care descoperim un volum de 536 de litri, o capacitate foarte bună pentru segmentul compact. Portbagajul are o deschidere amplă, însă își pierde din spațiu odată cu versiunea plug-in hybrid, atunci capacitatea scade până la 471 de litri, și ajunge până la 454 de litri, dacă optezi pentru sistemul audio Focal.
Ne-a mai plăcut la capitolul tehnologie configurația i-Cockpit a sistemului de infotainment, compatibilă cu Apple CarPlay și Android Auto wireless. Vorbim aici despre un ecran tactil de 10 inch poziționat central pe planșa de bord și un instrumentar digital 3D, cu două ecrane montate în partea centrală a planșei de bord, ecrane folosite pentru sistemul de infotainment sau pentru a seta diferite scurtături, precum cele pentru climă sau navigație. Clasic celor de la Peugeot, sub display sunt poziționate cinci comenzi tactile rapide, între care radio, climatizare și navigație. Interfața de infotainment permite personalizarea acestor comenzi, pentru a putea fi folosite în timpul conducerii, fără ca șoferul să fie nevoit să-și ia prea mult privirea de la drum.
La bordul noului Peugeot 408 regăsim o gamă completă de sisteme de asistență la condus de ultimă generație, alimentate de informațiile colectate de 6 camere video și 9 radare, pentru manevre și călătorii mai sigure și mai relaxante. Merită amintite aici: Adaptive Cruise Control cu funcție Stop and Go, cu setarea distanței față de vehiculul din față, sau frânarea automată de urgență cu avertizare privind riscul de coliziune. Și în plus, nu ai de ce să îți faci griji la parcare, pentru că ai cameră video de marșarier de înaltă definiție cu unghi de 180° cu duză de curățare integrată.