Probă de Drum – Peugeot 2008
După o primă generație de succes, constructorul francez Peugeot propune acum și a doua generație a SUV-ului 2008.
Articol de Bogdan Predescu, 13 Octombrie 2020, 15:49
Am scos la plimbare una din noile feline a celor de la Peugeot, SUV-ul 2008 în versiunea diesel, pentru că acest model și-a făcut apariția în inima segmentului SUV-urilor compacte, contribuind din plin la succesul din prezent al gamei constructorului francez.
Într-o plină campanie de electrificare, trebuie să recunoaștem că un test pe un model diesel este destul de greu de catalogat, însă mașina are toate atuurile pentru a se lua la luptă cu o concurență selectă și în continuă evoluție, precum Renaul Captur, Opel Crossland sau Nissan Juke.
Cu presiunea viitorului electric în față, trebuie să recunoaștem că totul este pus la punct când vine vorba despre motorizările termice, acestea respectând ultimele standarde Euro 6.2 și Euro 6.3, evident cu sistemul Stop & Start în dotare, precum și cu filtru de particule. Noi ne-am bucurat de o motorizare BlueHDI diesel de 1.5 litri cu 4 cilindri cu 130 CP pe care îi simți foarte bine la drum și datorită cutiei de viteze automată în 8 trepte care se mișcă impecabil.
Curiozitatea la întâlnirea cu un SUV se traduce și prin reacția suspensiei care în cazul de față anulează denivelările foarte bine și trece chiar lin peste liniile de tramvai sau peste limitatoarele de viteză pe străduțe înguste din oraș. La drum lung noul 2008 se simte confortabil și se așează sigur pe asfalt, dând o interesantă senzație că este mult mai mare.
Interesantă a fost și întâlnirea cu valorile de consum în plimbarea noastră, cei drept destul de scurtă, dar într-o trecere prin toate situațiile din trafic, de la aglomerația capitalei, la un drum național liniștit sau la o bucata intensă de autostradă. Am pornit în plimbare cu o autonomie anunțată de afișajul 3D la 590 de km, am ajuns pe la jumătatea drumului să ating o creștere de 680 de km la autonomie și chiar surprinzător la un 800 de km până la pompă, pe parcursul excursiei. Treptat valorile au revenit la normal după ce am lansat leul francezilor pe autostradă, însă a fost o plăcută evoluție a socotelilor legate de alimentarea cu combustibil.
Puțin dezamăgit că nu am avut navigație pe modelul testat așa că a trebuit să apelez la conexiunea Android Auto, mai ales cu telefonul poziționat în interesantul spațiu din consola centrală cu ușă specială care acoperă pad-ul pentru încărcarea wireless și totodată suportul pentru telefonul mobil.
Mașina este interesantă atât la designul exterior, cu gheare și colți LED pe post de faruri și stopuri, dar și prin culoarea Blue Vertigo combinată cu un acoperiș Black Diamond contrastant, care întoarce multe priviri în trafic. Motorizarea diesel testată rămâne o opțiune dacă bugetul nu te duce încă spre electrificare, așa că merită să iei în calcul o opțiune franțuzească în analiza unei achiziții de SUV compact.