Probă de Drum - Opel Insignia GSi
Noua Insignia Gsi Grand Sport incorporeaza intr-o forma sportiva, puterea si tehnologia avansata combinate cu placerea de a conduce.
Articol de Dan Creța, 13 August 2019, 17:52
Opel s-a intors in zona sport cu mult-asteptata renastere a siglei GSi pe cea mai puternica si stilata varianta din gama Insignia. Modelul de top al germanilor din Russelheim are trasaturi premium si lupta umar la umar cu ultimele modele BMW seria 3 M Sport, Ford Mondeo ST-Line sau Skoda Superb Sportline. Pentru a vedea cum se comporta in drumurile zilnice, am testat Insignia GSi Grand Sport pe o mare varietate de sosele si trebuie spus ca masina s-a dovedit impresionanta inca din prima clipa. Forma supla atrage atentia de la distanta si este completata minunat de jantele de 20 de inci din aliaj bicolor, galeriile de admisie a aerului cromate, farurile cu leduri Intellilux, geamurile fumurii si spoilerul subtil din spate. Culoarea rosie incandescenta din fotografii sare in ochi si mai mult vazuta in realitate, lucru confirmat si de reactia admirativa a celorlalti participanti la trafic.
Daca aspectul exterior iti pune un suras pe fata, interiorul masinii cu bordul hi-tech te face sa zambesti pana la urechi. GSi vine echipat cu cea mai noua versiune de sistem IntelliLink de la Opel cu un display tactil de 8 inci, head-up display, sistem audio premium Bose, incarcator wireless, control automat al farurilor cu functie de detectare a tunelurilor si o multitudine de tehnologii de siguranta activa. Scaunele sport din piele fina perforata au reglaje multiple si functii de masaj, incalzire si climatizare. In plus, iti imbratiseaza corpul si sunt la fel de confortabile pe cat de bine arata. Volanul sport cu o forma speciala, aplatizata in partea de jos, si pedalele din aluminiu genereaza o impresie de cockpit dedicat unui pilot de curse. La o apasare hotarata pe acceleratie simti ca propulsorul turbo pe benzina de 2 litri si 260 CP vrea sa-ti fure sufletul.
Pana la urma e atat de usor sa fii cucerit de un bolid care se deplaseaza cu mare elan si multa precizie. Sistemul permanent 4x4 standard asigura suficienta tractiune, iar franele Brembo destula forta de oprire in siguranta, ceea ce face ca Opel Insignia GSi sa fie super distractiv de condus. Distractie care pretinde un pret pe masura daca cedezi tentatiei sa adaugi la versiunea de baza unele pachete tehnologice de inalta performanta care asigura un plus de vizibilitate, asistenta si confort. Lipsa optiunilor suplimentare nu reduce insa nivelul de siguranta si nici utilitatea. Are acelasi spatiu in portbagaj ca si versiunea normala, si care se tripleaza la rabatarea scaunelor din spate cu o simpla apasare pe buton.
Cand vrei sa pleci din parcare si te apropii de masina nici nu e nevoie sa scoti telecomanda din buzunar, sistemul o detecteaza pe loc asa ca ai acces rapid ca sa urci la bord si sa demarezi in tromba. Atentie insa la denivelari pentru ca garda la sol este cam joasa, iar in modulul sport, suspensiile mai rigide pot afecta gradul de confort, sau cel putin asta a fost parerea pasagerilor, pentru ca din pozitia soferului nu am sesizat vreun inconvenient. Sa ne intelegem bine totusi, masina arata mai bine decat performantele pe care le promite prin aspectul ei atletic, iar motorul canta mai bine decat danseaza, dar suna bine live si la turatii inalte nu falseaza.
GSi este cea mai tare Insignia din acest moment, mai usoara, mai rapida si mai stabila decat versiunea OPC care este oricum si ea o bestie pe sosele. Si cu toate ca este o masina sportiva, ramane una deosebit de practica in drumurile de zi cu zi. Practica si fermecatoare.