Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Noua generație a SUV-ului Grandland propusă de constructorul german Opel, este construită pe platforma nouă preluată din grupul Stellantis: STLA Medium, având aceeași arhitectură ca și fratele de grup Peugeot 3008.
Articol de Bogdan Predescu, 14 Aprilie 2025, 10:14
De mult am așteptat întâlnirea cu noul Opel Grandland, SUV-ul germanilor nou și îmbunătățit, care s-a prezentat în versiunea hybridă pe benzină cu un motor de 136 CP și cu o culoare foarte interesantă, pe care, dacă nu o căutam în fișa tehnică, nu aș fi știut niciodată că este un Cupru Impakt.
Noul produs este mai îndrăzneț prin designul său marcat de emblematicul element din față Vizor, printr-un interior dominat de panou complet digital Pure Panel, dar și cu motoare de ultimă generație, inclusiv acest mild-hybrid testat, foarte interesant la drum. Vorbim aici de un sistem format dintr-un motor pe benzină, în 3 cilindri, de 1.2 litri, care dezvoltă 113 cai putere și un motor electric de 28 de cai putere. În total, sistemul dezvoltă 136 de cai putere.
Toate privirile sunt atrase însă de farurile Matrix LED HD cu cu 25.600 de elemente în fiecare unitate, cu mod de ceață, și cu designul de lumini cu animație la deschidere și închidere. Pe lângă aspectul deosebit, luminile SUV-ului nostru mai sunt și inteligente, fiind pregătite pentru detectarea obiectelor și asistență adaptiva la faza lungă. Semnătura luminoasă din spate este la fel de interesantă și inedită, și a fost inspirată de conceptul Opel Experimental. Pentru prima dată în istoria mărcii, nu mai regăsim un logo al companiei, însă avem scris direct în semnătura luminoasă denumirea de brand.
La interior stai foarte bine în scaunele față certificate AGR, cu reglare manuală pe 10 direcții, cu reglare pneumatică lombară, dar și cu reglarea suportului pentru genunchi. Din această poziție nu ai cum să nu remarci spațiile de depozitare cu un volum total de 35 de litri, sau materiale textile 100% reciclate, în cazul nostru vorbim despre o tapițerie de stofă pe o combinație de gri și negru.
Ajungem și la instrumentarul de bord complet digital cu un display care vine în standard cu un ecran de 10 inch, dar în versiunea GS testată de noi am avut unul ceva mai mare de 16 inch. Grafica a fost îmbunătățită și se mișcă mult mai rapid față de generația precedentă. Mașina vine și cu o zonă ascunsă pentru încărcat telefonul wireless, dotată însă cu o zonă transparentă de culoare neagră prin care poți vedea ecranul telefonului, lucru foarte util când te sună cineva, spre exemplu. Mai remarcăm din dotările mașinii testate enervantul, dar extrem de utilul pachet de siguranță activă, cu regulator și limitator viteză dar și recunoasterea extinsă a semnelor de circulație. Mai avem și alerta de risc de coliziune, cu franare automata diurna și cu alerta activă la mentinerea benzii de mers, dar deja aceste dotări par să fie prezente în toate mașinile noi.
Așa că ne oprim aici încântați de plimbarea cu noul Opel Grandland, dar curioși și de rivalitatea cu alți jucători de pe piață precum Renault Austral, VW Tiguan sau Nissan Qashqai.