Probă de Drum - Opel Combo Life
Chiar daca nu e masina de familie pe care ti-o doresti, s-ar putea sa se dovedeasca a fi cea de care ai nevoie cu adevarat.
Articol de Dan Creța, 15 Iulie 2019, 12:59
“Descopera Opel Combo Life. Cu 5 sau 7 locuri, interior flexibil si spatiu de depozitare mare - un microbuz inovator pentru intreaga familie!” - cam asa suna promisiunea celor de la Opel. Adevarul e ca minivanul nemtilor din Russelheim se remarca in clasa sa prin tehnologii de top, spatiu generos pentru pasageri și bagaje, volan incalzit, si o cutie de viteze automată cu 8 trepte care face legea in acest segment populat si de alte minidubite ca Citroen Berlingo, Peugeot Rifter, Volkswagen Caddy sau Ford Turneo.
Probabil ca transmisia automata care face condusul o joaca de copii reprezinta cea mai placuta surpriza cu care vine Combo Life, dar trebuie remarcat si sistemul head-up display rezervat pana nu demult masinilor mai scumpe si disponibil acum pe un vehicul de familie accesibil. Se afiseaza viteza de deplasare, limita de viteza si marcajele rutiere recunoscute de camera video frontala OpelEye care activeaza si sistemul de mentinere automata pe banda de circulatie.
Combo Life este echipat cu numeroase sisteme de siguranta si asistenta pentru sofer, dintre care functia de avertizare privind o coliziune frontala cu posibilitatea detectarii pietonilor, franarea automata de urgenta, sistemul de detectare a gradului de oboseala a soferului, camera video panoramica pentru marsarier, senzorii care detecteaza obstacole 360 grade in jurul masinii, monitorizarea unghiurilor moarte, controlul automat al fazei lungi, iluminarea in viraje sau sistemul adaptiv IntelliGrip pentru controlul tractiunii pe asfalt, noroi, nisip sau zapadă.
Motorul diesel de 1,5 litri si 130 CP al masinii testate ne-a asigurat un elan suficient in depasiri, dar ni s-a parut cam zgomotos si lacom la turatii mari. Pentru cei cu un stil de condus mai relaxat, aceasta varianta este insa cea mai buna alegere daca facem raportul intre economia de carburant si performanta obtinuta. Consumul de motorina in regim mixt a fost de 6,3 litri/100 km, fara utilizarea modului ECO. Daca aspectul exterior este cat se poate de cuminte si nu impresioneaza prin nimic, la interior avem parte de o adevarata aventura si asta pentru ca ergonomia de la bord asigura nu mai putin de 28 spatii de depozitare. Este dealtfel principalul avantaj al acestui vehicul versatil, gandit de oameni plini de imaginatie si simt practic.
Oriunde te uiti, vezi spatii de depozitat, sunt orificii si nise peste tot, doua torpedouri, masute in spatele scaunelor, suporturi de pahare si sticle, diferite adancituri si locase destinate unor obiecte care mai de care mai diverse, sertare sub scaun, sertare pe plafon, in fata, dar si in spate, in care intra tot felul de lucruri pe care s-ar putea sa nu le mai gasesti daca uiti unde le-ai pus. Iar portbagajul are o placa ce se poate ridica, astfel incat sa poti pune bagaje pe doua etaje. Trebuie spus ca Opel Combo Life e masina de test care i-a bucurat cel mai mult pe copiii care nu s-au mai saturat sa ii exploreze interiorul. Daca vreti, e ca un briceag elvetian multifunctional pe roti, un vehicul practic, economic si confortabil cu o multime de tehnologii noi si utile.