Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de drum - Nissan X-Trail cu ePedal

Altădată vârful de lance al niponilor pe tărâm european, noul X-Trail încearcă se se impună pe o piața aglomerată a SUV-urilor medii unde are mulți adversari redutabili

Articol de Cătălin Cîrnu, 20 Octombrie 2024, 13:14

Chiar dacă s-a lăsat așteptată, generația a patra a modelului X-Trail păstrează caracteristicile strămoșului lansat în urmă cu peste două decenii. Un 4x4 veritabil, cu aptitudini de cățărător pe teren accidentat, dar și un vitezist pe autostradă, atât cât poate duce un SUV din segmentul mediu.

Altădată vârful de lance al niponilor pe tărâm european, noul X-Trail încearcă se se impună pe o piață aglomerată cu mulți adversari redutabili: Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Skoda Kodiaq, Toyota RAV4, Suzuki Across și Peugeot 5008.

Designul a evoluat conform tendințelor, mașina transformându-se radical. De la pătrățosul din anii 2000, la muchiile actuale ce l-ar pune la grea încercare pe cel mai măiastru tinichigiu.

ePower

SUV-ul nipon beneficiază de un propulsor pe benzină de 1,5 litri, în 3 cilindri, cu raport de compresie variabil, cuplat la o cutie de viteze automată. Poate că pare mic, dar sistemul full-hybrid, fără încărcare la priză, poate decide datorită softului când poate interveni în funcție de situație și de stilul de condus. Cei peste 200 de CP își fac treaba, iar cele 2 motoare electrice confirmă înscrisul „e-4orce“, ce marchează prezența tracțiunii integrale, obținută datorită propulsorului electric montat pe puntea spate.

Consum

Chiar și ajutat de sistemul full-hybrid, benzinarul de 1,5 litri ”a păpat” destulă benzină. În oraș, de înțeles, consumul s-a ridicat la 8,7 l/100 km, dar pe autostradă sprinturile și viteza maxima regulmentară au crescut consumul de carburant până la dincolo de 9 l/100 km. Nu-i mult, dar nici puțin, în condițiile în care XTrail are o masă de aproape 2 tone și poate fi configurat cu 7 locuri.

Șofatul este o plăcere din mai multe motive. Scaunele sunt confortabile, interiorul rafinat, cu multe spații de depozitare și cu un sistem de entertainment de calitate. Reprizele de accelerație sunt bune, suspensiile controlează toate denivelările întâlnite pe drum și chiar trecerile peste șinele de tramvai sunt abia resimțite. Iar trei adulți voinici pot călători confortabil fără să stea îngrămădiți pe bancheta spate. Și trebuie să adaug și HUD-ul color, de 10,8 inchi, proiectat direct pe parbriz, un detaliu care îți menține privirea doar la drumul din fața ochilor.

ePedal

Această funcție are menirea să recupereze energie la frânare. Se poate activa dintr-un buton aflat între scaunele față și aproape instantaneu viteza scade cu vreo 15 km/h. În plus, mai găsești și un buton prin care comanzi deplasarea pur electrică, dar în cazul în care bateria scade, sistemul introduce motorul termic.

Concluzii

Nissan X-trail are câteva atuuri care o diferențiază de concurență, dar pe piață, tot ceea ce contează ține doar de preferințele și de dorința clienților la achiziționarea unui SUV 4x4, căruia nu i-am putut descoperi și calitățile pe tărâm accidentat, din cauza secetei prelungite care nu mi-a oferit șansa unor terenuri dificile.

Probă de Drum - Skoda Kodiaq
Ştiinţă & Tehnologie 09 Noiembrie 2024, 15:13

Probă de Drum - Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq și-a câștigat un loc repectabil pe piață printr-o abordare fără prea multe fițe, dar cu toate cele necesare....

Probă de Drum - Skoda Kodiaq
Numărul escrocheriilor online, în creştere în perioada de Black Friday
Ştiinţă & Tehnologie 07 Noiembrie 2024, 16:30

Numărul escrocheriilor online, în creştere în perioada de Black Friday

Asociația Română a Băncilor ne îndeamnă să cumpărăm doar de la vânzători de încredere și să folosim carduri de protecție...

Numărul escrocheriilor online, în creştere în perioada de Black Friday
Probă de Drum - ID Buzz
Ştiinţă & Tehnologie 01 Noiembrie 2024, 15:08

Probă de Drum - ID Buzz

Numele nu prevesteşte foarte multe din ceea ce are de oferit acest vehicul complet electric al nemţilor de la VW. Dar mini...

Probă de Drum - ID Buzz
Schimbările climatice au agravat cele mai severe evenimente meteorologice
Ştiinţă & Tehnologie 31 Octombrie 2024, 13:27

Schimbările climatice au agravat cele mai severe evenimente meteorologice

Studiul subliniază urgenţa reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră, care determină creşterea temperaturilor şi fenomene...

Schimbările climatice au agravat cele mai severe evenimente meteorologice
Probă de Drum - Suzuki Vitara Strong Hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 29 Octombrie 2024, 07:41

Probă de Drum - Suzuki Vitara Strong Hybrid

Când vine vorba de SUV-uri compacte, Suzuki Vitara este un veteran apreciat de ani de zile pentru versatilitatea și...

Probă de Drum - Suzuki Vitara Strong Hybrid
Carbuyer: Noua Dacia Duster, cea mai bună maşină a anului
Ştiinţă & Tehnologie 23 Octombrie 2024, 14:52

Carbuyer: Noua Dacia Duster, cea mai bună maşină a anului

Carbuyer publică ştiri, recenzii şi sfaturi pentru cumpărătorii de mașini din Marea Britanie.

Carbuyer: Noua Dacia Duster, cea mai bună maşină a anului
"Vacanțe de nerefuzat" care ne pot goli conturile
Ştiinţă & Tehnologie 19 Octombrie 2024, 15:49

"Vacanțe de nerefuzat" care ne pot goli conturile

Specialiștii DNSC atrag atenția că în mediul online sunt tot mai multe oferte false, iar neatenția ne poate goli conturile.

"Vacanțe de nerefuzat" care ne pot goli conturile
Probă de Drum – Peugeot 3008
Ştiinţă & Tehnologie 14 Octombrie 2024, 15:21

Probă de Drum – Peugeot 3008

Francezii de la Peugeot se laudă cu noul SUV Peugeot 3008, un model care se află într-un segment extrem de aglomerat, acolo...

Probă de Drum – Peugeot 3008