Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de drum - Nissan X-Trail Full Hybrid cu ePedal

Altădată vârful de lance al niponilor pe tărâm european, noul X-Trail încearcă se se impună pe o piața aglomerată a SUV-urilor medii unde are mulți adversari redutabili

Articol de Cătălin Cîrnu, 20 Octombrie 2024, 13:14

Chiar dacă s-a lăsat așteptată, generația a patra a modelului X-Trail păstrează caracteristicile strămoșului lansat în urmă cu peste două decenii. Un 4x4 veritabil, cu aptitudini de cățărător pe teren accidentat, dar și un vitezist pe autostradă, atât cât poate duce un SUV din segmentul mediu.

Altădată vârful de lance al niponilor pe tărâm european, noul X-Trail încearcă se se impună pe o piață aglomerată cu mulți adversari redutabili: Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Skoda Kodiaq, Toyota RAV4, Suzuki Across și Peugeot 5008.

Designul a evoluat conform tendințelor, mașina transformându-se radical. De la pătrățosul din anii 2000, la muchiile actuale ce l-ar pune la grea încercare pe cel mai măiastru tinichigiu.

ePower

SUV-ul nipon beneficiază de un propulsor pe benzină de 1,5 litri, în 3 cilindri, cu raport de compresie variabil, cuplat la o cutie de viteze automată. Poate că pare mic, dar sistemul full-hybrid, fără încărcare la priză, poate decide datorită softului când poate interveni în funcție de situație și de stilul de condus. Cei peste 200 de CP își fac treaba, iar cele 2 motoare electrice confirmă înscrisul „e-4orce“, ce marchează prezența tracțiunii integrale, obținută datorită propulsorului electric montat pe puntea spate.

Consum

Chiar și ajutat de sistemul full-hybrid, benzinarul de 1,5 litri ”a păpat” destulă benzină. În oraș, de înțeles, consumul s-a ridicat la 8,7 l/100 km, dar pe autostradă sprinturile și viteza maxima regulmentară au crescut consumul de carburant până la dincolo de 9 l/100 km. Nu-i mult, dar nici puțin, în condițiile în care XTrail are o masă de aproape 2 tone și poate fi configurat cu 7 locuri.

Șofatul este o plăcere din mai multe motive. Scaunele sunt confortabile, interiorul rafinat, cu multe spații de depozitare și cu un sistem de entertainment de calitate. Reprizele de accelerație sunt bune, suspensiile controlează toate denivelările întâlnite pe drum și chiar trecerile peste șinele de tramvai sunt abia resimțite. Iar trei adulți voinici pot călători confortabil fără să stea îngrămădiți pe bancheta spate. Și trebuie să adaug și HUD-ul color, de 10,8 inchi, proiectat direct pe parbriz, un detaliu care îți menține privirea doar la drumul din fața ochilor.

ePedal

Această funcție are menirea să recupereze energie la frânare. Se poate activa dintr-un buton aflat între scaunele față și aproape instantaneu viteza scade cu vreo 15 km/h. În plus, mai găsești și un buton prin care comanzi deplasarea pur electrică, dar în cazul în care bateria scade, sistemul introduce motorul termic.

Concluzii

Nissan X-trail are câteva atuuri care o diferențiază de concurență, dar pe piață, tot ceea ce contează ține doar de preferințele și de dorința clienților la achiziționarea unui SUV 4x4, căruia nu i-am putut descoperi și calitățile pe tărâm accidentat, din cauza secetei prelungite care nu mi-a oferit șansa unor terenuri dificile.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2024, 17:06

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România

Dacia Duster a fost desemnată „Masina Anului 2025 în România", în urma votului acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din...

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 13:45

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România

Noua mașină poate fi deja comandată în România, dar şi în multe alte ţări.

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 12:25

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA

Compania Ford Otosan a lansat modelul Puma Gen-E, primul automobil electric 100%, de serie, fabricat în ţara noastră, la...

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Primul tratament pentru crizele de astm
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2024, 10:31

Primul tratament pentru crizele de astm

O echipă de cercetători din Marea Britanie a descoperit primul tratament pentru crizele de astm, din ultimii 50 de ani.

Primul tratament pentru crizele de astm
Proba de drum - BMW 120d
Ştiinţă & Tehnologie 24 Noiembrie 2024, 07:08

Proba de drum - BMW 120d

BMW seria 1 este una dintre cele mai bune mașini compacte premium de pe piață. Un BMW mai mic, dar cu ambiții mari. E ca acel...

Proba de drum - BMW 120d