Probă de Drum - Mazda CX5 facelift
Plăcută întâlnire cu faceliftul elegantului SUV al celor de la Mazda, CX5 - un bolid impunător și elegant, care îți oferă un plus de încredere la volan.
Articol de Bogdan Predescu, 02 Aprilie 2022, 16:08
Plăcută întâlnire cu faceliftul elegantului SUV al celor de la Mazda, CX5 - un bolid impunător și elegant, care îți oferă un plus de încredere la volan, dar și atunci când cobori din mașină. Deși mulți producători au trecut la electrificarea modelelor, cei de la Mazda rămân îndrăgostiți de motoarele clasice, iar modelul testat ne-a oferit șansa de a pune la lucru o cilindree de 2.5 litri și 194 CP, într-o combinație excelentă cu o cutie automată cu șase rapoarte și tracțiune integrală.
Spațiu de manevră am avut suficient pentru o plimbare prin țară de 1200 km cu un consum mediu de 8,4 l/100km, în regim de condus mixt cu bucăți considerabile de autostradă și clasicele întâlniri cu tirurile de pe Valea Oltului (acolo unde media este de 70-80 km/h). Putem spune însă că puterea maximă este atinsă la 6.000 RPM, iar cuplul de 258 Nm este atins la 4.000 RPM, ceea ce înseamnă că trebuie să turezi destul de mult motorul pentru a face SUV-ul compact să se miște într-un ritm ceva mai alert. Astfel descoperim și limita de doar 6 viteze a cutiei automate și momentele de turație suplimentară pentru a ține pasul cu nevoile de putere impuse de șofer.
La capitolul design exterior, impresionează clar farurile LED adaptive și cu o parte frontală îmbunătățită și o bară de protecție redesenată. Există în oferta lor trei pachete, Newground, Homura și Takumi Plus. Noi am primit spre testare versiunea Newground, care te atrage cu elementele verde-fosforescent din mască.
La interior descoperim aceleași câteva accente verzi din jurul aeratoarelor sau de pe scaune, acele scaune suple și perfect conturate anatomic, care la noul CX-5 sunt masive și comode, îmbrăcare cu o combinație de tapițerie de piele artificială și material textil pe partea centrală. Și plasticul folosit este de cea mai bună calitate în acest segment, inclusiv cel utilizat pentru zona de jos a panourilor ușilor.
Există spații de depozitare decente, completate de două suporturi de pahare pe consola centrală, o cotieră destul de generoasă și un torpedou de dimensiuni peste medie. Spațiul pentru pasageri rămâne unul dintre marile avantaje pe care SUV-ul CX-5 îl aruncă pe piață, atât în partea din față, cât și în spate, acolo unde un pasager destul de înalt la peste 1.80 a stat chiar foarte confortabil, chiar dacă teoretic vorbim despre un SUV compact.
Portbagajul aduce un spațiu de depozitare de 522 de litri, suficient pentru nevoile decente a patru pasageri plecați la drum lung. Mașina se simte confortabilă la drum și datorită suspensiei reglate un pic mai moale după facelift, iar la capitolul tehnologie totul este de ultima generație și adaptat conectivității moderne, deși poate un nostalgic al navigației ar scoate în evidență lipsa acesteia pe modelul testat. În rest, numai de bine pentru un model care se poate lua liniștit la trântă, în piață cu rivali precum Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage sau Volkswagen Tiguan .