Probă de Drum - Mazda CX-30 Plus G150
Toți producătorii auto încearcă să facă motorizările mai eficiente, să scadă emisiile de noxe și consumul de carburant, dar fară să scumpească mașinile.
Articol de Dan Creța, 22 Septembrie 2020, 15:38
Mazda CX30 este unul dintre cele mai interesante modele lansate în ultima vreme și se pare unul de mare succes daca ar fi să mă iau după cate am văzut deja pe șosele. Este o mașina foarte frumoasă, la fel ca suratele ei din companie, și vine ca o completare a gamei, poziționându-se între crossoverul compact CX3 și SUV-ul CX5. Cât privește motorizarea, chiar dacă după datele tehnice pare suficient de puternica, nu trebuie să vă așteptați la reprize de accelerație nervoase in momentul apăsarii pedalei pentru că motorul aspirat de 2 litri urcă mai lent în turații de parcă îi ia ceva timp ca să adune toata herghelia de 150 de cai. Insă odata înhămați, mașina prinde viață și rulează sigur și neted ca un mecanism perfect uns și reglat, destinat parcă să mearga așa mii de ani. Dacă în oraș consumul de carburant variază între 9 și 10 litri în funcție de aglomerație, la drum întins scade sub 4 litri în treapta a 6-a, la viteza de 100 km pe oră.
Cat priveste tractiunea integrala, in condiții de aderență mai slabă pe drum forestier inclinat si cu noroi, sistemul 4x4 a răspuns relativ rapid și fiabil. Designul atletic al bolidului este completat de un tren de rulare stabil care îi asigură o ținută de drum exemplară și îi permite să abordeze viraje strânse cu agilitatea și ablombul unui hatchback compact. Am rămas impresionat de suspensiile care absorb silențios denivelarile și de direcția incisivă care reacționează precis la comenzile volanului.
Noua Mazda CX30 oferă o senzație de conducere foarte placută și datorita interiorului creat în acelasi spirit Takumi cu finisaje premium și o ergonomie de top a butoanelor, precum și a sistemului multimedia rafinat. Confortul de la bord este completat de liniștea pe care ți-o conferă toata constelația de sisteme de siguranță de ultimă generație care pot preveni o mulțime de situații neprevazute. Un minus l-ar putea constitui însă vizibilitatea redusă din habitaclu, mai ales în lateral și în partea din spate, așa că la parcare am fost recunoscator camerei video din dotarea mașinii.
Ca o concluzie personală, Mazda CX-30 este cel mai reușit model din gama japonezilor, un mix ideal între spiritul practic al unui SUV și caracterul dinamic al unui hatchback compact. Chiar dacă se consideră că rivalii săi sunt modele ca Volkswagen T-Roc, Honda HR-V, Kia X-Ceed sau Toyota C-HR, Mazda nu ascunde faptul că prin noul CX30 vrea să ofere o alternativă japoneză la SUV-urile premium germane Audi Q3, BMW X1 sau Mercedes GLA. Rămâne de văzut daca va reuși sau nu, dar va fi interesant de urmărit încercarea.