Proba de Drum - Mazda CX 30
Noul Model Mazda CX-30 a câștigat recent concursul ,,Volanul de Aur 2019 ”.
Articol de Alex Lancuzov, 23 Noiembrie 2019, 16:00
Noul Model Mazda CX-30 a câștigat recent concursul ,,Volanul de Aur 2019 ” devansând competitori precum Volkswagen T -Cross sau Range Rover Evoque. Pentru publicul care a stabilit câștigătorul au contat design-ul atractiv, inovațiile tehnice și armonia dintre șofer și mașină regăsită din plin în noua filosofie a constructorului nipon.
Mazda CX 30 este o combinație reușită între un crossover și un SUV compact care își găsește locul între modelele CX 3 și CX 5. Construită pe platforma Mazda 3, mașina se adresează clienților care vor să îmbine dimensiunile unui model de oraș cu latura practică și tehnologia inovatoare. Este disponibilă o paletă largă de motorizări, poate cea mai interesantă fiind Skyactive X, adică un benzinar dar cu aprindere prin compresie, similar unui propulsor diesel.
Însă mașina pe care am testat-o a venit cu motor aspirat, benzină de 2 litri și 122 de cai, iar transmisia manuală în 6 trepte. Poate vă întrebați de ce au ales inginerii un motor de modă veche când mai toată lumea merge pe varianta Turbo ? Probabil pentru că au reușit să obțină un consum foarte bun, cel declarat fiind 5,1 în regim combinat. În plus are și sistemul Mild Hibrid adică hibrid ușor care permite ca energia recuperată din frânare să fie utilizată pentru echipamentele electrice dând astfel mai multă putere motorului. Pe Autostrada spre Pitești impecabil antifonată, a filtrat bine denivelările chiar și cu o suspensie destul de fermă iar pe Dealul Negru am apreciat cum lucrează direcția.
Dar mașina atrage mai ales prin design. Pur și simplu arată fermecător cu varianta de culoare Roșu Soul Cristal care face toți banii. Agresivă din față, sportivă și cu efect de coupe din lateral dar și cu un contur spate elegant, CX 30 place ochiului de la prima vedere. Chiar e greu să găsești ceva de comentat dar eu aș spune totuși de protecțiile din plastic de la portiere și pasaje poate puțin prea proeminente.
La interior totul este elegant și orientat către șofer. Scaunele bine desenate, ergonomie perfectă, atenție la detalii și tot ce trebuie pentru conectivitate. Mi-au plăcut foarte mult opțiunile de setare pentru camerele video de parcare : prind în imagini tot ce înconjoară mașina, sistemul de proiecție date head -up display pe parbriz și ștergătoarele care dispersează apa prin braț și nu prin duzele de la capotă pentru un plus de vizibilitate. Mazda CX 30 oferă o listă întreagă de sisteme de siguranță și asistență, de la monitorizarea oboselii șoferului până la senzorii pentru detectarea mașinilor care se apropie din unghiurile moarte. Cel mai nou model de la Mazda intră puternic în competiție cu rivali precum Toyota C -HR, VW T Roc, Honda HR -V, Peugeot 3008 sau Kia X Ceed. Nu sunt foarte multe mașini noi care atrag privirile trecătorilor dar CX 30 este una dintre acestea eu i-aș spune cel mai reușit model Mazda de până acum.