Probă de Drum - Mazda 6 Homura
În limba japoneză, Homura înseamnă scânteie sau flacără, iar asocierea conceptului cu modelul Mazda 6 redă expresia perfectă a echilibrului dintre stil și performanță
Articol de Dan Creța, 06 Decembrie 2021, 16:43
În limba japoneză, Homura înseamnă scânteie sau flacără, iar asocierea conceptului cu modelul Mazda 6 redă expresia perfectă a echilibrului dintre stil și performanță pentru o mașină care se dorește unică. Este o versiune care vine într-o singură culoare, un gri metalizat cu o nuanță magnetică albăstruie parcă nemaiîntâlnită pe șosele. În plus, accentele cromatice de la exterior se combină subtil cu cele din interior, pentru a intensifica plăcerea de a conduce un automobil care emană un sentiment controlat de energie.
Jantele din aliaj negre, capacele negre ale oglinzilor și panourile negre ale ușilor se completează minunat cu tapițeria din piele roșie și inserțiile de un roșu intens de pe elementele cheie din habitaclu. Totul îți dă senzația unui lux finisat manual și cu mare precizie de către artizani japonezi meticuloși. Rezultatul este un sentiment de confort superior și eleganță, care dă o notă de emoție rafinată fiecărei călătorii. În privința motorizării, avem de-a face cu ultimii samurai care se încăpățânează să păstreze motoarele aspirate pe benzină. Agregatul de 2,5 litri de pe Mazda 6 Homura care generează 194CP la 6000 de rotații pe minut asigură un comportament dinamic de excepție, cu rezerve importante de putere atunci când e nevoie.
Accelerația e destul de liniară în ciuda transmisiei automate cu doar 6 trepte care în modul Sport schimbă vitezele cu o mică întârziere și oferă senzații tari celor care adoră sunetul nervos al motorului. Se simte că este o mașină construită pentru a alerga în afara orașelor, acolo se află în elementul ei. Dealtfel, cel mai bun consum de combustibil l-am înregistrat la viteza de aproximativ 100 km/oră. Tehnologia Skyactive a celor de la Mazda permite un control integrat al motorului, transmisiei, șasiului și caroseriei pentru a spori asa numita senzație Jinba-Ittai, de conexiune între autoturism și șofer. Ținuta de drum sigură și direcția precisă conferă mașinii un comportament impecabil care te face să treci cu vederea suspensiile cam rigide, mai ales la viteze mici.
Dar confortul este restabilit de scaunele încălzite, ventilate și ajustabile electric cu multiple setări și poziții, și mai ales de izolarea fonică desăvârșită de sunetul cristalin al sistemului audio cu 11 difuzoare de înaltă fidelitate. Tehnologia Activesense monitorizează comportamentul la volan și te anunță subtil când ar fi cazul să ia o pauză de la condus, printr-o invitație discretă la o cafea. Am fost tentat să accept, ca să văd ce fel de cafea îmi oferă și dacă e dispusă și să plătească. Lăsând gluma la o parte, sistemele de siguranță activă de la bord amplifică senzația că te afli într-un automobil avansat tehnologic. Centrul de comandă de pe tunelul median cu o rotiță prin care se poate controla întreaga interfață amintește de modelele BMW. Dar aspirațiile premium sunt contrazise de ecranul rămas de la vechea generație sau de lipsa unui sistem de acces fără cheie.
Mazda 6 continuă să fie un adversar redutabil pentru Volkswagen Passat, Skoda Superb, Peugeot 508 și alte modele din clasa medie care se visează limuzine. Este o mașină agilă, capabilă, remarcabilă prin eficiența dinamică și rafinamentul interior. Însă capitolul la care excelează cu adevărat este frumusețea designului multi-premiat care atrage aproape toate privirile. Iar în versiunea Homura degajă un plus de stil și de personalitate.