Probă de Drum – Hyundai Santa Fe
Coreenii de la Hyundai au oferit o nouă generație la începutul anului 2018 SUV-ului Santa Fe, iar aceasta este disponibilă şi pe piața din România.
Articol de Bogdan Predescu, 26 Noiembrie 2018, 20:47
Ce te faci când îţi intră pe mână un diesel de 2.2 litrii cu o cutie automată în 8 rapoarte, cu 200 CP gata de pus la treabă şi cu un cuplu maxim de 440 de NM ... răspunsul este destul de simplu, pentru că trebuie neapărăt să pleci la drum întins pentru a simţi aşa cum trebuie un asemenea bolid. Zis şi făcut, cu o uşoară plimbare de peste 600 km cu noul Hyundai Santa Fe, cel mai mare SUV al coreenilor, dar şi cel mai tehnologizat.
Trecând peste dimensiunile exterioare generoase şi care îl fac destul de greu de manevrat prin aglomeratul Bucureşti, bolidul îşi merită cu prisosinţă titulatura de cel mai mare din parcare, pentru că la cei 4m77 lungime şi 1m89 lăţime, este suficient pentru orice variantă de prieteni mai înalţi sau mai „burtoşi” să zicem. Maşina vine şi cu opţiunea de 7 locuri, variantă care nu a ajuns încă şi în România, aşa că nu ne rămâne decât să ne bucurăm de cei 625 de litrii pe care îi găsim disponibili ca spaţiu în portbagaj, dar şi de opţiunea plafonului panoramic cu deschidere parţială, care îţi măreşte mult percepţia de spaţiu interior, mai ales de la nivelul locurilor din spate.
Producătorul auto anunţă în fişa tehnică un consum mediu optim de 6.2 l/100 km, lucru pe care noi nu putem nici să îl confirmăm, dar nici să îl infirmăm. Putem să vă spunem că pe cei 650 de km ai excursiei noastre, am atins un prag de 8.6 l/100 km, în condiţii de drum de iarnă, cu climatizarea în funcţiune şi cu preocupari mai degrabă de consum şi de verificare a potenţialului maşinii, decât de economie. SUV-ul se descurcă însă minunat când vine vorba de drum întins, acolo unde motorul se simte bine şi poate să scoată în evidenţă ţinuta uşor sportivă pe care o propune bolidul.
La interior ne-a plăcut bordul destul de simplu dar şi tehnologizat, cu un head-up display care proiectează pe parbriz informațiile relevante pentru şofer, cu o grafică atractivă, dar şi culorile de bord care se schimbă în funcţie de modul de rulare ales de conducătorul auto: Comfort, Smart, Eco și Sport. Nu lipsesc, bineînţeles, scaunele cu tapiţerie de piele, care sunt în faţă reglabile electronic, încălzite şi ventilate. Eleganţa este în totalitate la ea acasă deoarece bordul şi uşile sunt de asemenea îmbrăcate în piele, iar finisajele din aluminiu scot în evidenţă liniile plăcute de design.
Ar mai fi de amintit sistemele de siguranţă şi asistenţă, care se ridică la pretenţiile unui model nou, respectiv senzorii de unghi mort, sistemul de avertizare la schimbarea benzii de circulaţie, avertizarea de trafic pentru mersul cu spatele, atenţionarea de oboseală la volan sau sistemul care detectează pietonii care apar în faţa maşinii. Nu lipseşte nici sistemul de camere 360°, o funcţie foarte utilă pentru o maşină mare, mai ales la parcările în spaţii restrânse.
Noul Santa Fe al celor de la Hyundai, rămâne cel mai mare şi mai puternic din curtea lor, având acum curajul necesar să se uite cu mândrie peste gard la rivali precum Renault Koleos, Kia Sorento sau Skoda Kodiaq.