Probă de Drum - Honda HR-V
Versiuni hibride sau electrificate construite pe platforme de succes anterioare, așa cum este și cazul SUV-ul Honda HR-V 2022.
Articol de Dan Creța, 21 Mai 2022, 15:40
Noul SUV coupe Honda HR-V de tip E:HEV, adică hibrid care se încarcă din mers, este unul dintre cele mai bune automobile de oraș pe care le-am testat vreodată. Pare făcut special pentru circulația în mediul urban unde, în mod paradoxal, am înregistrat un consum mult mai mic decât în afara orașului.
Am parcurs circa 100 de km prin București cu doar 4 litri și jumătate de benzină, datorită faptului că am rulat aproape tot timpul în regim electric, cu scurte reprize de propulsie termică la accelerări mai serioase. Dar totul s-a schimbat atunci când am ieșit la drum lung. La viteze mari, motorul pe combustie internă a fost nevoit să se descurce fără prea multă asistență electrică, iar pe autostradă la 130 km/h consumul a ajuns la 8 litri la sută. La început, la apăsarea puternică a pedalei de accelerație, am avut o senzație cam ciudată, în sensul că sunetul semăna cu cel al unei motociclete sportive, dar parcă nu înaintam destul de repede.
Până la urmă, motorul aspirat de 1,5 litri are doar 107 CP, însă e suficient pentru cei care nu au pretenții sportive. Motorul electric de 131 CP este destul de potent pe generația actuală HR-V, prima de tip full hybrid care permite rularea aproape exclusivă în mod electric până la 40 km/oră. Autonomia nu e mare, producătorul nici nu oferă o cifră precisă, dar se regenerează permanent în timpul mersului, fie de la motorul termic, fie prin recuperarea energiei de la frânare. Modul de condus în poziția B a manetei oferă un nivel maxim de regenerare a bateriei, cu 4 trepte reglabile prin padelele din spatele volanului.
Printre funcțiile noi se află asistență la coborârea în rampă care ajustează automat viteza mașinii în pantă, un sistem nou de dispersare a aerului în habitaclu prin redirecționarea aerului deasupra și în lateralul pasagerilor, un sistem de infotainment rapid, mult îmbunătățit cu Apple Carplay și Android Auto full screen și o zonă generoasă pentru încărcarea wireless a telefonului. În materie de siguranță activă găsim ultima variantă de Honda Sensing, o cameră frontală cu unghi larg și procesor cu viteză mare de procesare a imaginilor care recunoaște vehicule, pietoni, obiecte, marcaje și chiar marginea drumului, inclusiv iarbă sau macadam. Garda la sol este de aproape 19 cm, puțin mai înaltă decât generația anterioară, iar ca spațiu și funcționalitate este ideală pentru călătorii oricât de lungi cu bagaje numeroase.
Scaunele din spate de tip Magic Seats cu șezut rabatabil permit încărcarea unor obiecte voluminoase și cu forme diverse, iar hayonul electric cu funcție “mâini libere” are ruloul portbagajului integrat. Cu toate că suspensiile nu reușesc să absoarbă foarte bine unele denivelări sau trecerile rapide peste relantisoare, confortul interior este amplificat de spațiul mare de la bord. Pasagerii din spate au loc destul ca să-și întindă picioarele, chiar dacă pe scaunele din față se află persoane mai înalte.
Vizibilitatea este excelentă, oglinzile retrovizoare sunt mari și oferă o perspectivă generoasă în spate și în lateral. Competiția în acest segment aglomerat e acerbă. Printre cei mai redutabili rivali se numără modelele C-HR și Yaris Cross de la Toyota, Kona HEV de la Hyundai sau Captur E-Tech Hybrid de la Renault. Una peste alta, noul HR-V e o mașină care cred că ar putea cuceri mulți șoferi. Și care nu e scumpă dacă ne gândim la tot ceea ce oferă.
Instalație audio foarte bună, scaune confortabile, design plăcut, materiale de calitate, tehnologie hibrid modernă și consum infim. Sunet electric sublim și un motor termic interesant care toarce fin la relanti și urlă ca un nebun la accelerații puternice. Poate că mi-aș fi dorit o antifonare mai bună, un portbagaj mai mare, tracțiune integrală și un plus de putere în depășiri extraurbane. În oraș însă, Honda HR-V pare mașina ideală. Și arată frumos din toate unghiurile.