Probă de Drum - Honda E
Modelul electric al celor de la Honda, denumit simplu Honda-e, o mașină proiectată pentru oraș și pentru modul în care trăim astăzi.
Articol de Bogdan Predescu, 18 Ianuarie 2021, 12:43
Constructorul japonez de automobile Honda a realizat de la zero hatchback electric de oraș denumit simplu ”e” și care adună toate avantajele unui asemenea model, respectiv o caroserie mică și manevrabilă, pentru a putea să te strecori prin trafic și să găsești ușor loc de parcare, o baterie relativ mică și ușoară și suficientă tehnologie, cât să te mândrești cu o mașină nouă în ziua de azi.
Începem plimbarea noastră cu o privire din interior acolo unde impresionează tabloul de bord complet digital care conține cinci display-uri, pentru a te menține informat și conectat. În zona centrală sunt două ecrane de 12.3" care permit accesarea informațiilor simultan de către șofer și pasager, cu posibilitatea de a comuta ecranele prin simpla glisare de la unul la celălalt. Găsești absolut orice informație dorești și te poți relaxa totodată cu un simpatic acvariu cu pești, evident virtual și accesibil, din motive lesne de înțeles, doar când mașina staționează. În plus, oglinzile laterale convenționale au fost înlocuite cu camere de înaltă rezoluție, care oferă imagini clare pe ecranele din habitaclu, chiar şi noaptea sau pe vreme nefavorabilă, cum a fost cazul testului nostru. Iar în completare trebuie să remarcăm și oglinda retrovizoare interioară cu funcție dublă care poate fi utilizată în modul convențional wide sau poate fi comutată în modul cameră pentru a oferi o imagine digitală clară, chiar și noaptea.
La exterior descoperim o simplitate foarte atrăgătoare, cu farurile rotunde, senzorul radar și camera multi-view cuprinse toate într-un singur panou, care se regăsește și în partea din spate a mașinii. Panoul este foarte util, dar și foarte expus la condițiile meteo, spre exemplu o nisoare destul de abundentă îți acoperă senzorii radar, iar interiorul reacționează prompt solicitând ștergerea suprafeței afectate.
Alimentarea este asigurată de o baterie compactă litiu-ion de 35,5kW/h, care angrenează roțile din spate printr-un sistem de propulsie electric, dezvoltat exclusiv pentru acest model, o bijuterie pentru setea de șoferi din noi, atunci când ai pe mână o mașină mică și puternică. Complet încărcată bateria are o autonomie de până la 210 km, suficient pentru drumurile din oraș, dar destul de puțin în condiții de iarnă cu toți consumatorii în funcțiune. Asta dacă nu treci în modul sport, pentru a descoperii cei 154 CP și cuplu de 315 Nm, care împreună cu distribuția greutăţii de 50:50 și centrul de greutate redus, îți oferă șansa unui condus rapid și confortabil.
În final trebuie să mai punctez că mașina a atras toate privirile orașului în scurta noastră plimbare și a impresionat definitiv câțiva prieteni reticenți prin Sistemul Honda Parking Pilot care folosește 4 camere video și 12 senzori sonar pentru a detecta un loc de parcare potrivit și pentru a ghida mașina în locul respectiv fără ca șoferul să atingă volanul, accelerația sau frâna.