Probă de drum - Ford RAPTOR în plină iarnă
Am șerpuit în primii metri din cauza carosabilului alunecos, dar imediat am comutat în modul 4x4 Slippery, Raptor așezându-se temeinic pe șosea cu o ținută de drum impecabilă.
Articol de Cătălin Cîrnu, 27 Ianuarie 2024, 14:12
Ninsoarea care a căzut în capitală a întregit tabloul feeric al iernii dar mi-a oferit prilejul să-l încerc pe musculosul pick-up în condiții ceva mai dificile. Am săltat la volan, că doar vorbim despre o camionetă înaltă, cu gardă la sol de 272 mm, și am demarat ușor mizând doar pe tracțiunea spate. Am șerpuit în primii metri din cauza carosabilului alunecos, dar imediat am comutat în modul 4x4 Slippery, Raptor așezându-se temeinic pe șosea cu o ținută de drum impecabilă. Și nu întâmplător, deoarece inginerii Ford Performance au plusat cu două diferențiale blocabile în loc de unul singur, cel care se găsea pe puntea spate.
E adevărat că nu m-am luptat cu nămeții, dar pick-up-ul s-a lipit de carosabil oferindu-mi siguranța că derapajele sunt inexistente. Asta dacă nu cumva aș fi selectat modul Sport, în care motorul V6 pe benzină, de 3 litri, de aproape 300 CP ar fi devenit nărăvaș la apăsarea puternică a pedalei de accelerație. La nivelul consumului de carburant, diferența este vizibilă pe cadranul electronic al bordului. În regim normal de viteză și pe modul economic, Ford Raptor nu sare de 14 l/100 de km, dar când devine sportiv....papă și 19 l/100km. Uriașul de 2,5 tone are un sprint irezistibil și ajunge imediat la 130 km.h, viteza maximă permisă pe autostradă. Nu întâmplător, rezervorul are o capacitate de 80 de litri.
De fapt, el a preluat mai toate atuurile de la fratele mai mare, americanul F 150, cucerindu-i în varianta Ranger Raptor și pe clienții europeni. Și a făcut-o într-o luptă acerbă cu modele precum Mithubishi L 200, Toyota Hilux, Nissan Navara sau Volkswagen Amarock.
Și interiorul se prezintă la standarde înalte. Iluminat ambiental, bord aerisit cu instrumentar digital de 12,4 inchi ce poate fi personalizat, plus display central cu sistem de operare SYNC 4 și meniu off-road dedicat, cameră video la 360 de grade și o sumedenie de funcții de siguranță.
Cinci pasageri adulți pot călători confortabil, iar bena beneficiază de un rulou electric pe care îl accesezi din interiorul mașinii, care se laudă cu titlul de cel mai vândut pick-up la nivel european.