Probă de Drum - Ford Ranger THUNDER
Nu ar fi fost de mirare dacă membrii trupei AC/DC ar fi mizat pe o apariție scenică alături de ediția limitată Ranger Thunder, pick-up-ul americanilor de la Ford.
Articol de Cătălin Cîrnu, 24 Ianuarie 2021, 12:41
După lansarea lui Raptor în Europa, ca descendent al lui F 150, cu un motor de doar 2 litri și 213 CP, cuplat la o cutie de viteze automată standard în 10 trepte, fratele Thunder a preluat esențialul, deși fanii mașinilor puternice încă duc dorul propulsorului de 3,2 litri prezent pe modelul Wildtrack.
Chiar și cu o cilindree mai mică, apropos de motorul de 2 l, camioneta se mișcă suplu, dezvoltând ușor viteza maximă permisă pe autostradă de 130 km/h. Dotat cu anvelope late și cu jante din aliaj de 18 inch negre, Thunder beneficiază și de suspensii bine setate, astfel că gropile și craterele de pe șosea devin simple bumpere menite să te țină atent la drum.
Am descoperit un pick-up cu aer modern, tehnologizat excesiv și cu un spațiu interior ce permite prezența a cinci adulți îmbrăcați ca de iarnă, întrucât mașina cu tracțiune integrală, în două module de lucru, poate fi prietenul de nădejde al lucrătorilor din varii domenii, nevoiți să circule uneori pe drumuri dificile, alunecoase, noroioase sau înzăpezite. Butonul de comandă se află la îndemână, pe consola centrală și o simplă atingere poate trece de la tracțiune pe două roți la cea 4x4 în modul L sau în varianta H, atunci când terenul devine extrem de anevoios. Și totuși, la cât de impunătoare este mașina m-aș fi așteptat la un claxon mai vocal, care să se facă auzit la nevoie, mai ales în lupta pe care o duce pe piață cu adeversari redutabili precum Isuzu D-Max, Mitsubishi L200 sau Nissan Navara.
Exteriorul atrăgător mizează pe o grilă frontală cu inserții Ebony Black, regăsite și pe bara de protecție spate, pe scutul motor, pe ramele proiectoarelor de ceață, pe barele de fixare a încărcăturii din benă și pe mânerele ușilor. Avem și accente roșii pe grilă, iar inscripția Thunder este prezentă în mai multe locuri pe caroserie, inclusiv pe pragul ușilor. Să mai punctez un detaliu: farurile și luminile de ceață LED cu contur negru sunt și ele oferite în echiparea standard.
Bena cu rulou rabatabil prezintă avantajul că poți transporta bagajul chiar și în condiții de vreme neprielnice, dar în cazul obiectelor voluminoase trebuie să obții informațiile meteo ca să eviți orice riscuri de ploaie sau de ninsoare, date pe care le poți afla dacă asculți jurnalele de știri de la Radio România Actualități.
IT-știi de la Ford au plusat cu un sistem de navigație updat-at, care se mișcă mult mai repede decât cel anterior și oferă toate soluțiile pentru fanii tehnologiei. Disponibil pe Thunder este și SYNC 3, iar volanul din piele împănat cu multiple butoane de comandă îți ține trează atenția la drum fără să fii nevoit să accesezi panoul de bord.