Probă de Drum - Dacia Jogger
Dacia a introdus de curând în segmentul C un vehicul de familie accesibil, în versiuni cu 5 și cu 7 locuri – modelul Jogger.
Articol de Bogdan Predescu, 14 Mai 2022, 09:37
Cu gândul la primul Logan MCV, ne-am întâlnit cu noul Jogger al celor de la Dacia, un model care integrează puțin din liniile estetice ale unui SUV, împrumută mult din avantajele oferite de un monovolum, dar rămâne până la urmă un break cu o gardă înălțată la sol. Am beneficiat în plimbarea noastră de seria limitată de lansare a modelului denumită ”Extreme”, care propune la exterior în culoarea neagră pentru evidențiere, barele de pavilion, retrovizoarele, jantele de aliaj și antena în formă de coadă de rechin.
La exterior mai impresionează parte frontală verticală, cu o grilă amplă, specifică mărcii Dacia, dar și cu aripile față și spate profilate. Ampatamentul mare și consolele scurte dau impresia că roțile sunt amplasate aproape de extremitățile vehiculului, iar eleronul situat în partea superioară a hayon-ului chiar aduce un aspect dinamic mașinii.
Interesant este și noul motor pe benzină TCe 110 cuplat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Este un motor turbo cu 3 cilindri și injecție directă care dispune de un cuplu de 200 Nm la 2.900 rotatii/min, iar inovațiile tehnice au dus la creșterea performanței, la diminuarea consumului de combustibil și la reducerea emisiilor de CO2. Propulsorul se manifestă foarte bine, mai ales cu mașina plină, în varianta de 5 locuri pe care am avut-o la test. Resurse bune la drum lung, destul de lentă în depășiri scurte, dar foarte bine așezată pe șosea și extrem de vioaie la turații mai mici.
La interior, scaunele beneficiază de cusături specifice de culoare roșie în timp ce panourile portierelor din față dispun de baghete cromate. Însă indiferent la ce ai încerca să te uiți mai întâi la interior, nu poți să nu admiri consola centrală care găzduiește de acum un ecran tactil cu diagonala de 8”, așezat în poziție înaltă și ușor înclinat către șofer, pentru o mai bună vizibilitate și ergonomie.
Nici nu mai are rost să va spun de camera video pentru asistența la parcarea cu spatele sau cardul mâini libere pentru acces mai ușor în automobil, pentru că ajungem la capitolul spațiu interior pentru pasageri și bagaje. Dacia Jogger beneficiază de un modul spate specific, care face ca lungimea modelului să ajungă la 4,55 m, oferind astfel spațiul interior și polivalența specifice unui vehicul de segment C. Noi am testat versiunea cu 5 locuri, acolo unde volumul portbagajului este de 708 litri, între foarte generos și inexplicabil de mare, în condițiile în care toată zona din față a celor 5 locuri pentru pasageri este destul de înghesuită. Cu trei oameni pe bancheta din spate, lipiți unul de altul și cu foarte puțin loc la picioare, te gândești că poate ar fi meritat ca rândul de scaune din spate să fie culisant pentru a mai reduce din volumul portbagajului în favoarea confortului.
Dacia Jogger rămâne însă un automobil extrem de interesant, mai ales când îți fură privirile cu blocurile optice față și spate integrează noua semnătură luminoasă a mărcii, în formă de Y. Numele evocă sportul, natura și energia pozitivă, iar Dacia Jogger se înscrie până la urmă drept partenerul perfect pentru o familie aflată în traficul urban cotidian, dar și în drumețiile mai lungi, prilejuite de ieșirile în natură la sfârșit de săptămână sau în concedii.