Probă de drum cu Mazda CX-3 Takumi
Primul SUV subcompact de la Mazda, modelul CX-3, a fost conceput de constructorul japonez atât pentru oraș cât și pentru drumuri ceva mai lungi.
Articol de Bogdan Predescu, 23 Iunie 2017, 21:01
CX-3 G120 Takumi reprezintă propunerea japonezilor de la Mazda pentru duelul aglomeratei clase de SUV-uri subcompacte, acolo unde mai găsim Opel Mokka X, Renault Captur, Nissan Juke sau Suzuki Vitara. Încă de la început descoperi o maşină care arată bine la exterior şi care îţi oferă un interior foarte confortabil, asta şi pentru că totul a fost proiectat cu şoferul în centrul atenției. Habitaclul este spațios, centrat pe șofer, echipat cu Head Up Display şi cu ecranul tactil color de 7” în centrul consolei. Unitatea de comandă multimedia permite controlul „intuitiv” pentru șofer, astfel încât muzica, informaţiile utile și contactele să fie accesibile în siguranță, confortabil și convenabil în orice moment, pentru ca tu, ca şofer să rămâi conectat la lumea exterioară.
Din păcate pentru maşina testată am descoperit că sistemul de navigație este optional deci fără şansă de a-l încerca, dar şi că ar fi fost util un suport pentru braţ între scaunele din faţă, aşa cum întâlneşti de obicei la marea majoritate a maşinilor.
Am fost însă plăcut surprins de motorizarea de 2,0 litri G120, care se traduce printr-o cilindree de 1.998 cmc care oferă 120 CP la 6.000 rpm şi un cuplu decent de 204 Nm atins undeva peste 3.000 rpm. Unitatea testată se bucură de o cutie de viteze manual în 6 rapoarte care se potrivește foarte bine cu motorizarea, reuşind să scoată la lucru toate resursele disponibile ale maşinii, cu o accelerație graduală accentuată de un condus lin și foarte plăcut. În plus ținuta de drum este una confortabilă cu o ușoară senzaţie de fermitate a suspensiei, lucru care evidenţiază că toate gropile și denivelările de pe drum au fost foarte bine filtrate.
La capitolul siguranță avem o serie de tehnologii înglobate în sistemul avansat i-ACTIVSENSE, care acoperă o gamă largă de situații cu care te poți întâlni în trafic precum sisemul avansat de asistare inteligentă la frânare sau sistemul de alertare a atenției șoferului. Iar la capitolul confort punctăm doar scaunul acționat electric cu funcție de memorare a poziției sau poziționarea afișajului activ de conducere, cu posibilitatea de glisare în față și în spate.
În concluzie putem spune că am testat un model bine echilibrat în această luptă din clasa SUV-urilor subcompacte, un bolid pe care japonezii în prezintă elegant și vibrant, şi … cam aşa şi este.