Probă de Drum cu Kia Ceed SW
Ne amintim ca Mașina Anului 2019 în România a fost desemnata compacta coreeana Kia Ceed care a castigat acest titlu acordat de juriul Asociației Presei Auto din Romania in 2018.
Articol de Dan Creța, 13 Septembrie 2019, 15:18
E greu de crezut ca avem de-a face doar cu a treia generatie a modelului Kia Ceed Sportswagon. Masina s-a maturizat vizibil si a devenit un rival redutabil pentru variantele break de la Opel Astra, Volkswagen Golf, Ford Focus, Skoda Octavia sau Hyundai i30. Aceste masini combi, numite sports wagon, adica break-uri sportive, sunt niste vehicule deosebit de practice pentru familii, adevarati carausi si campioni ai spatiului interior generos oferit pasagerilor si bagajelor.
Unul dintre capitolele la care acest gen de masina nu exceleaza este de obicei designul exterior, insa noul Ceed Sportswagon arata chiar bine, mai ales in partea frontala conturata superb de luminile de zi si elemente inspirate din modelul sportiv Kia Stinger. Confortul si calitatea interioara au mers si ele in directia corecta, egaland liderii segmentului in ceea ce priveste materialele moi la atingere si imbinarea trainica. Ecranul central de 8 inci usor orientat spre sofer arata spectaculos si pare sa pluteasca in aer deasupra bordului. Are o interfata intuitiva care raspunde instantaneu si vine in standard cu Android Auto sau Apple CarPlay. Pe langa navigatia cu harti europene Tom Tom gasim o multime de alte dotari atractive ca sistemul audio JBL cu 8 difuzoare, parbriz atermic si volan incalzit, precum si scaune incalzite si ventilate.
Motorul pe benzina de 1.4 litri si 140 CP de pe versiunea de test pare suficient pentru o familie mare care pleaca la drum lung cu multe bagaje, desi unii soferi mai sportivi ar putea simti nevoia unui cuplu mai mare cu precadere in depasiri sau urcari in pante accentuate. Pe de alta parte, masina da o senzatie de stabilitate si siguranta la viteze mari sau in curbe stranse prin directia precisa si suspensia ferma. Cutia de viteze automata cu 7 trepte si dublu ambreiaj functioneaza ireprosabil, dar se impune finete la actionarea franei al carei raspuns poate parea cam violent pana la acomodarea cu cursa pedalei.
Am fost recunoscator insa sistemului de franare de urgenta care a oprit imediat masina in clipa in care soferul unui vehicul din fata a franat brusc la aparitia unei gropi in carosabil. Iar asistenta la mentinerea benzii de rulare s-a dovedit folositoare functionand minunat chiar si pe drumurile cu marcaje mai sterse cum este cel de pe Valea Doftanei. Totusi, partea care mi-a placut cel mai mult la Kia Ceed Sports Wagon este configurarea portbagajului cu multiple posibilitati de depozitare pentru diferite tipuri de bagaje, valize, genti mai mici si fel de fel de compartimente pentru diverse obiecte. In plus, scaunele din spate odata rabatate se aliniaza perfect cu podeaua portbagajului si creeaza un pat pe care se pot odihni lejer doua persoane imbratisate.
Utilitatea practica, designul reusit si tehnologia de top se combina in mod ideal pentru a oferi clientilor sansa de alegere a unei masini competente si performante cu o buna valoare de revanzare. Si, chiar daca nu mai are ca in trecut cel mai bun pret, Kia asigura costuri mici de intretinere si aceeasi garantie solida de 7 ani cu o reputatie excelenta in toata lumea.