PROBA DE DRUM cu BMW 520
Producatorul german BMW se declara multumit de vanzarile inregistrate de seria 5, in special in tara celor mai tari autostrazi, acolo unde nemtii vor sa cumpere ultimul model G30.
Articol de Dan Creța, 25 Februarie 2018, 21:35
Cand am demarat la volanul masinii m-am intrebat oare cum arata fisa postului unui inginer de la BMW care a contribuit la realizarea seriei 5. Cat de priceput trebuie sa fie omul! Sau ce talentat e designerul care a trebuit sa deseneze un bolid al carui aspect sa fie elegant, agresiv si sportiv in egala masura, si sa nu-si piarda farmecul cu timpul. Daca misiunea de a aduce un asemenea vehicul la viata este una grea, e doar vina celor de la BMW, care ridica stacheta cu fiecare generatie. In decursul a 4 decade, seria 5 a evoluat si a devenit tot mai buna, culminand cu noul G30, care, potrivit recenziilor, a revenit in top dupa ce a fost pentru scurta vreme detronat de modelul E-Class de la Mercedes.
Versiunea de motorizare 520d Efficient Dynamics pe care am testat-o se adreseaza celor care au nevoie de un vehicul practic, confortabil, puternic dar si economic. Super-eficienta nu-i reduce dinamica, sub capota masinii se ascunde un Diesel de 2 litri si 190 cai putere cu un cuplu de 400 Nm. Apropos de asta, mi-a placut foarte mult optiunea de a vizualiza in timp real pe display-ul central numarul de cai putere folositi si cuplul dezvoltat de motor. Genial!
Am fost deasemenea impresionat de faptul ca agregatul era silentios ca o soapta. Singurele momente in care am putut auzi urletul motorului au fost cele in care am accelerat serios in depasiri. Iar atunci cand am circulat bara la bara in traficul urban am apreciat cu adevarat linistea interioara. Trebuie spus ca varianta Efficient Dynamics e configurata in asa fel incat sa ofere eficienta maxima. Masina intra de la inceput direct in modulul Eco Pro, sistemul porneste cu climatizarea oprita iar cutia de viteze automata trece mai rapid in treptele superioare pentru a consuma cat mai putin carburant. Partea si mai buna e ca masina atinge cuplul maxim la doar 1750 rpm. Foarte stabila, deosebit de manevrabila, condusul e de vis, dar chiar si asa, cei pretentiosi pot gasi oricand un inconvenient. De exemplu, felul in care BMW 520d Efficient Dynamics se comporta pe autostrada. La peste 130 km/ora cu 4 adulti la bord si portbagajul plin, greutatea suplimentara devine sesizabila si masina nu mai are acelasi elan la accelerare.
Pe de alta parte, daca esti cumpatat, poti parcurge usor peste 1000 de km cu un plin de motorina, o autonomie cu atat mai remarcabila cu cat am reusit sa o obtin pe un traseu combinat urban si extra-urban, cu un consum mediu mixt de 6 litri la suta de km. Practic cu un rezervor plin poti merge din Capitala pana la mare dus-intors de doua ori. Unii s-ar putea plange de faptul ca in spatiul de depozitare din usi nu intra decat sticle mici, sau ca portbagajul ar putea fi mai mare, dar BMW seria 5 ofera mai mult spatiu pentru pasageri decat Mercedes-Benz E-Class si Audi A6, cu toate ca cei doi rivali sunt mai noi pe piata.
Nu exista masina perfecta, fiecare potential cumparator trebuie sa analizeze aspectele care sunt importante pentru el inainte de a lua cea mai buna decizie. Totusi, pentru cei ce cauta un sedan atletic de clasa superioara care se deplaseaza ca o felina, o proba de drum cu seria 5 de la BMW i-ar putea seduce definitiv.