Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de drum - BMW 120d

BMW seria 1 este una dintre cele mai bune mașini compacte premium de pe piață. Un BMW mai mic, dar cu ambiții mari. E ca acel tip de la sala de forță care e puțin mai slăbuț decât partenerii de antrenament masivi, dar care compensează din plin prin agilitate și stil.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 24 Noiembrie 2024, 07:08

Cu un look proaspăt, noul BMW Seria 1 e o vedetă care își cunoaște bine audiența: tinerii urbani, entuziaștii de condus și cei care caută o combinație de sportivitate și lux în formă compactă. Amatorii de senzații tari ar putea alege motorizările pe benzină, dar pentru putere și eficiență echipa Ca pe Roate recomandă versiunea diesel 120d pe care a avut ocazia să o testeze.

BMW Seria 1 pare că s-a uitat în oglindă și, după ce s-a studiat pe toate părțile, s-a gândit să adopte o schimbare de stil. Silueta pare mai robustă decât la generația anterioară, iar linia descendentă a acoperișului îi conferă o alură mai sportivă. Partea frontală este dominată de o grilă mare, aproape agresivă, iar farurile adaptive cu LED degajă un aer de intimidare pe autostradă. Din anumite unghiuri, seamănă cu un MINI sau chiar cu un Golf, probabil un compromis vizual pentru a se adapta gusturilor din piață în segmentul compact. Noul model a crescut puțin în înălțime și lățime, lucru care vine cu beneficiul unui interior mai spațios.

Iar interiorul este o poveste de succes, pentru că aici BMW știe să combine foarte bine luxul cu tehnologia avansată. Habitaclul Seriei 1 este rafinat, cu materiale de calitate și un sistem iDrive intuitiv și ușor de utilizat. Display-ul central de 10,2 inch și instrumentarul digital oferă un sentiment premium, iar asistentul vocal BMW devine rapid prietenul tău de drum. Apple CarPlay și Android Auto sunt integrate fără fir, iar sistemul audio opțional Harman Kardon asigură o experiență sonoră excelentă. Dacă pe locurile din față ai senzația că te afli într-o mașină foarte confortabilă, bancheta din spate poate fi o problemă dacă ai prieteni mai înalți, iar portbagajul este neîncăpător pentru o familie mare care pleacă la drum lung. Hatchbackul bavarez se adresează însă mai mult celor care nu își iau toată casa cu ei când călătoresc și celor care caută libertatea și adrenalina oferite de ușurința și dinamica deplasării.

Și aici vine adevărata întrebare: cum se conduce un BMW fără tracțiune spate? Ei bine, surprinzător de ușor și plăcut! Trecerea la tracțiunea față a fost o schimbare care a ridicat multe sprâncene, dar BMW a făcut o treabă excelentă. Inginerii germani au reușit să creeze o suspensie și un sistem de direcție care compensează lipsa tracțiunii spate, oferind mai multă stabilitate și o precizie ridicată în viraje. Iar sistemul xDrive, disponibil opțional pe versiuni superioare, îmbunătățește și mai mult aderența în condiții de drum alunecos.

Mașina de test în varianta 120d mi-a demonstrat că motorul diesel nu e doar despre consum redus, ci și despre performanță surprinzătoare. Propulsorul de 2.0 litri care generează 163 CP este o bijuterie inginerească sublimă care livrează un cuplu impresionant de 400 Nm. Puterea se simte imediat la plecarea de pe loc și în reprizele de depășire, unde mașina este extrem de promptă. Dar punctul forte al acestui diesel este consumul. În regim mixt, te poți aștepta la valori în jur de 5 litri/100 km, o cifră mică pentru o mașină care oferă o astfel de performanță, iar la viteze de croazieră consumul scade sub 4 litri/100 km, ceea ce înseamnă mai puține opriri la pompă și mai mult timp de savurat condusul. Practic, un șofat relaxat cu un rezervor plin te poate duce la o destinație aflată la peste 1.200 km distanță.

În concluzie, Seria 1 este o mașină excelentă, dar probabil nu pe placul tuturor. Tracțiunea față s-ar putea să nu fie apreciată de puriștii BMW obișnuiți cu tracțiunea spate. Iar prețul cam piperat al dotărilor opționale premium poate urca rapid costul final. Versiunea 120d se află în competiție acerbă cu modele ca Audi A3 35 TDI sau Mercedes-Benz A 200d, și chiar Volkswagen Golf GTD, un alt rival de luat în seamă pentru prețul mai accesibil, deși nu este o mașină premium. Totuși, când vine vorba de plăcerea condusului, compacta bavareză rămâne în top datorită manevrabilității sale, iar varianta testată mi-a dovedit că un motor diesel nu înseamnă doar economie, ci și performanță. În ansamblu, noul BMW Seria 1 este un mix de eleganță și putere, perfect pentru cei care vor să îmbine rafinamentul tehnic și confortul cotidian cu adrenalina ocazională și distracția pe patru roți.

Etichete : auto test drive bmw seria 1
Probă de Drum – Citroen C3
Ştiinţă & Tehnologie 16 Decembrie 2024, 10:10

Probă de Drum – Citroen C3

Constructorul francez Citroën a reînnoit în acest an un best-seller pe piața europeană, vândut în peste 1,5 milioane de...

Probă de Drum – Citroen C3
Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2024, 17:06

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România

Dacia Duster a fost desemnată „Masina Anului 2025 în România", în urma votului acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din...

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 13:45

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România

Noua mașină poate fi deja comandată în România, dar şi în multe alte ţări.

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 12:25

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA

Compania Ford Otosan a lansat modelul Puma Gen-E, primul automobil electric 100%, de serie, fabricat în ţara noastră, la...

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Primul tratament pentru crizele de astm
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2024, 10:31

Primul tratament pentru crizele de astm

O echipă de cercetători din Marea Britanie a descoperit primul tratament pentru crizele de astm, din ultimii 50 de ani.

Primul tratament pentru crizele de astm