Probă de Drum - Citroen C5 Aircross
Francezii de la Citroen au lăsat loc şi pentru un SUV în aglomerata clasă C acolo unde pretenţiile sunt destul de mari, așa că ne propun noul C5 Aircross.
Articol de Bogdan Predescu, 03 Iunie 2019, 09:59
Interesantă reântâlnirea cu ultimul SUV al francezilor de la Citroen – crossover-ul C5 Aircsoss, un model pe care l-am mai descoperit puțin în lansarea națională pentru presă organizată în luna aprilie. De această dată am stat ceva mai mult la discuții cu un simpatic exemplar 1.6 PURETECH cu 180 CP și o cutie automata în 8 rapoarte.
Noul produs păstrează și el linia ultimelor modele lansate de Citroen, cu un confort interior deosebit și o înfățișare exterioară colorată și veselă. SUV-ul se bazează pe o platformă cunoscută de grupul PSA, deoarece este cea care produce și modelele Peugeot 3008 și Opel Grandland, și tocmai de aceea plusul propus de Citroen este acela de a desfăsura câteva inovații interesante de inginerie și ambalare pentru a-și susține unicitatea.
Trebuie să recunoaștem că întradevăr călătoria cu noul C5 Aircross este una lipsită de griji pentru că suspensia folosește amortizoare extrem de performante, venite din lumea sporturilor cu motor, totul sub denumirea de suspensie cu Amortizare Hidraulică Progresivă … care chiar se simte.
La interior este mult spațiu de depozitare și parcă și mai mult spațiu pentru pasageri. Scaunele sunt largi și foarte confortabile, compuse din spumă de 15 mm care asigură atât delicatețe, cât și durabilitate. Scaunele din față sunt umplute cu spumă de înaltă densitate pentru a evita durerile de spate după călătoriile lungi … și foarte important pentru oamenii dornici de relaxare, scaunele din față oferă, de asemenea și un sistem de masaj în mai multe puncte.
Așa cum spuneam am testat versiunea mai bună pe benzină 1.6 PureTech de 130 CP scoasă în evidență de cea mai recentă versiune a cutiei de viteze EAT8, cu o transmisie automată eficientă cu 8 trepte și funcție “Shift and Park by wire”. Ei spun că mașina oferă acum mai multă eficiență și confort … noi spunem că la capitolul eficiență este evident că cele două rapoarte suplimentare asigură o schimbare mai ușoară și mai rapidă a treptelor de viteză, cât despre confort, eu zic să vorbim și de cel financiar pentru că noi am scos un 9,4 l / 100 km în cei aproape 700 km parcurși în test.
Modelul scos la plimbare este destul de scump, spre 35.000 de euro, tocmai de aceea aș dori să subliniez câteva elemente din lista de opționale, care ne-au plăcut și pe care dacă aș putea le-aș pune pe mașina personal, precum: Hayonul cu deschidere "Hands free" sau Plafonul panoramic vitrat cu deschidere, sau de ce nu din dotarea standard pachetul Drive Assist care cuprinde: regulatorul adaptive de viteză cu functie STOP & GO, recunoasterea extinsă a indicatoarelor rutiere, alerta de atenție pentru șofer, comutarea automată la faza de drum și Asistentul pentru conducerea pe autostrada.