Probă de Drum – Citroen C4
Încă din 2020, francezii de la Citroën și-au continuat ofensiva electrică lansând alături de noul C4 și versiunea e-C4 100% electric.
Articol de Bogdan Predescu, 12 Martie 2022, 10:26
Avem pe piața românească de ceva vreme noua generație a modelului Citroen C4, disponibilă la noi în cinci versiuni de echipare pe benzină de până la 155 CP, două variante diesel de până la 130 CP, dar și o versiune electrică e-C4 care oferă 136 CP și propune o autonomie de 350 de kilometri. Noi ne-am delectat în testul nostru cu versiunea de motorizare diesel 1.5 BlueHDI cu 130 CP și o cutie automată în 8 rapoarte.
Mașina este foarte interesantă și pentru că, deși este prezentată drept un hatchback compact, are o gardă la sol de 156 de mm și reprezintă mai degrabă o versiune cross. În plus, lungimea de 4.36 m îi oferă suficient spațiu în zona mașinilor care găsesc destul de ușor loc de parcare normal în aglomerările urbane. Mai iese în evidența și designul cu linii moderne și cu semnătura farurilor și stopurilor LED în forma literei V, pentru mai mult dinamism. Spatele mașinii cu plafonul ușor plonjat este inspirat de la Coupeul C4 prezentat în 2004 și oferă în aceste condiții un volum al portbagajului de doar 380 de litri.
Configurația suspensiei este foarte moale conform standardelor clasei, ceea ce înseamnă că absoarbe bine denivelările și rezolvă și problema zgomotelor produse de șocurile și gropile mai serioase. Zgomotul drumului este, de asemenea, destul de bine suprimat, chiar dacă intră puțin zgomot de vânt atunci când te aflii la viteza de croazieră pe autostradă.
Și pentru că avem la exterior 31 de combinații de culori datorită celor 7 culori exterioare și a celor 5 pachete de culoare, mergem mai bine la interior acolo unde descoperim un design mult îmbunătățit, față de fostul C4 Cactus, cu o planșa de bord care include un ecran touch cu diagonala de 10 inch, dar și controale fizice pentru setările sistemului de climatizare.
Deși nu ne-am bucurat pe modelul testat, trebuie să subliniem și existența în oferă a opțiunii de încărcare wireless și de compatibilitate cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay, elemente din ce în ce mai căutate în zilele noastre pe orice mașină nouă. În total, interiorul oferă undeva la 16 spații de stocare cu o capacitate totală de 39 de litri.
Foarte mulțumit de motorul BlueHDi de 1.5 litri, cu 130 CP puși în valoare de cutia automată în 8 rapoarte, care se mișcă bine la drum lung și destul de modest în traficul agitat din Capitală, acolo unde orice întârziere de demaraj atrage după sine câteva claxoane amabile de la alți participanți la trafic.
Mai vorbim puțin și despre cele 20 de sisteme de asistență la condus, din care aș remarca farurile ECO LED cu aprindere automată a luminilor de întâlnire și de drum, sau excelentul pachet de siguranță Automatic Emergency Break cu funcție de recunoaștere pietoni și biciclisti și pe timp de noapte.