Probă de Drum – Citroen C3
Constructorul francez Citroën a reînnoit în acest an un best-seller pe piața europeană, vândut în peste 1,5 milioane de unități din 2016, este vorba despre modelul C3 care vine în prezent cu un concept inovator, păstrându-și în același timp calitățile care l-au consacrat: design unic și puternic, confort foarte bun la bord, și echipamente utile pentru drumurile zilnice.
Articol de Bogdan Predescu, 16 Decembrie 2024, 10:10
Ne-am bucurat de un test drive cu noul modelul de segment B – C3 dezvoltat de constructorul francez Citroen, care propune acum câteva modificări la nivel estetic, dar și o serie de îmbunătățiri pentru interior. Mașina propune printre altele, următoarele echipamente standard: aer condiționat cu reglaj manual, geamuri electrice față, oglinzi exterioare reglabile electric și încălzite, faruri cu LED, lumini de zi cu LED, coloană de direcție reglabilă pe înălțime și adâncime, cruise control, sistem de avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare, sau sistemul capabil să recunoască semnele de circulație.
Ne-am întâlnit, pe modelul testat cu motorul PureTech 100, o opțiune de bază, propusă de Citroën cu un motor pe benzină Turbo de 1,2 litri, și o putere de 100 cai, cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte, foarte utilă pentru cei care încă se mai bucură de reacția unei cuti manuale în trafic. Complet reproiectat pentru performanță și fiabilitate, motorul este acum echipat cu lanț de distribuție, ceea ce asigură o mare accesibilitate și versatilitate de utilizare pentru micuțul, până la urmă, C3.
Este foarte adevărat că la interior chiar te simți bine în noul model, deoarece mașina a făcut progrese la capitolele acces și spațiu interior, prin creșterea gărzii la sol și a înălțimii, fără a compromite lungimea mașinii, care, la puțin peste 4 m, este în continuare practică și agilă în oraș. Noul C3 oferă toate echipamentele necesare pentru a face din fiecare călătorie un moment de relaxare, inclusiv navigația conectată 3D pe un ecran tactil de 10'', aerul condiționat automat sau încărcarea wireless.
Ar mai fi de remarcat că scaunul este ridicat cu 76 mm față de versiunea precedentă, ceea ce permite o poziție de conducere mai înaltă și mai impunătoare, cu un sentiment sporit de control și siguranță. Spațiul pentru picioare din spate este mărit cu cel puțin 20 mm față de media pieței, iar la capitolul spații de depozitare avem loc suficient pe panourile portierelor, și în consola centrală. Volumul portbagajului este generos și crește cu 10 litri, ajungând la 310 litri, însă capacitatea sa poate fi mărită datorită modularității banchetei spate 60-40.
Aș dori să mai remarc la interior, noul Head-Up Display, care reflectă informațiile despre vehicul pe o suprafață neagră lucioasă situată între partea superioară a planșei de bord și partea inferioară a parbrizului. Această soluție inteligentă îi permite șoferului să acceseze cu ușurință toate informațiile cheie necesare fără să-și ia ochii de la drum. O inovație care merge foarte bine în combinație cu noul volan multifuncțional compact, mai mic și mai ușor de manevrat.
Noul Citroen C3 rămâne o soluție foarte bună pentru o mașină elegantă, performantă și comodă, la un preț accesibil, într-un segment B foarte bogat în asemenea oferte.